اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کمبود آرد در برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بحرانی است

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمبود آرد در برخی از شهرستان های استان بحرانی است و این موضوع باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد تا کمبودهای موجود برطرف شوند.

کمبود آرد در برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز ماندانا زنگنه در جلسه کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: به واسطه حضور کشور در جنگ اقتصادی مردم استان هم مانند سایرنقاط کشور با مشکل های رو به رو شده اند و این بر کسی پوشیده نیست اما نباید گذاشت با ایجاد برخی مشکلات در حمل و نقل و کم شدن آرد دغدغه نان هم به مردم اضافه شود.

وی افزود: یکی از مشکل های مطرح شده در حمل و نقل آرد بعد مسافت در سیستان و بلوچستان و کمبود ماشین از سوی شرکت حمل و نقل متولی این امر است که با توجه به اهمیت موضوع حمل کالاهای اساسی و آرد شرکت می بایست تعداد ماشین های خود در استان را افزایش دهد.

وی با اشاره یه اینکه نان قوت قالب مردم استان است، بیان کرد: کمبود آرد در برخی از شهرستان های استان وجود دارد و این موضوع باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد تا کمبودهای موجود حداکثر تا پایان هفته برطرف شوند و استان به حالت عادی باز گردد.

زنگنه ادامه داد: شرکت حمل و نقل متولی آرد استان تنها 25 دستگاه خودرو به این منطقه اختصاص داده اما اگر به وسعت سیستان و بلوچستان دقت شود می توان گفت این تعداد جوابگو نیاز استان نسیت و باید به آن ها افزوده شود اما نباید قافل شد که با راه اندازی خط ریلی چابهار به زاهدان که می توان بخشی از آرد را از این طریف حمل کرد که در این خصوص هزینه های این شکرت هم کمتر خواهد شد.

آمادگی هرگونه کمک به استان را داریم

مدیرعامل شرکت حمل و نقل خلیج فارس هم در این جلسه گفت: این شرکت 62 درصد آرد کشور را تامین می کند و سیستان و بلوچستان هم جز 16 استانی است که وظیفه امین آرد آنها به این شرکت محول شده و این امر در حال حاضر با 25 دستگاه خودرو در حال انجام است و با این وجود با توجه به پیگیری های معاون استاندار برای رفع کمبود آرد استان شرکت برای هرگونه کمک به استان آمادگی کامل دارد.

پیمان اسراری افزود: برای بهتر و راحت تر شدن حمل و نقل آرد وسهولت در تهیه آن نرم افزار جامع حمل و نق آرد طراحی شده و این نرم افزار به طور پایلوت در تهران و استان البرز اجرا می شود و در صورت موفقیت به طور کلی در اختیار خبازی ها قرار خواهد گرفت و هر واحد از طریق این نرم افزار می تواند در خواست آرد دهد و خودروی حامل آرد را به طور آنلاین تا رسیدن به واحد مورد نظر رسد کند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول