اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله ترکیه به شمال عراق، 16 کشته برجای گذاشت

رسانه‌های عراق گزارش دادند که حمله پهپاد ترکیه‌ای به نشست نیروهای گارد مرزی عراق با عناصر «حزب کارگران کردستان» در شمال این کشور منجر به کشته شدن بیش از ده نفر شده است.

حمله ترکیه به شمال عراق، 16 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراقی از حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق خبر دادند که بر اثر آن بیش از ده نفر کشته شده است.

وب‌سایت خبری «بغداد الیوم»، به نقل از یک منبع امنیتی در استان «اربیل» عراق گزارش داد که بر اثر این حمله سرتیپ «زبیر»، فرمانده هنگ سوم گارد مرزی عراق در شمال این کشور به همراه چهار تن کشته شده است. در بین چهار کشته، یک فرمانده عراقی نیز وجود دارد.

این رسانه پیشتر به نقل از یک منبع در شمال عراق، گفته بود که ترکیه در این حمله، نشست فرماندهان گارد مرزی با عناصر گروهک «پ.ک.ک» را در شهرستان «سوران برادوست» واقع در شمال استان اربیل را هدف قرار داده است.

منبع مذکور بغداد الیوم همچنین گفته است: «بیش از ۱۱ تن از [عناصر] حزب کارگران کردستان در این حمله که یک نشست مذاکره بین گارد ملی و این حزب را هدف قرار داده، کشته شده‌اند».

برخی منابع مدعی‌اند که ترکیه از حضور نیروهای عراقی در نشست عناصر گروهک پ.ک.ک خبر نداشته و «به اشتباه» این حمله صورت گرفته است.

دولت و ارتش ترکیه هنوز به این حادثه واکنش نشان نداده است. ترکیه طی چند ماه گذشته عملیاتی تحت عنوان چنگال‌ها عقاب علیه پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و مدعی است در این حملات، بیش از 200 تن از عناصر وابسته به این گروهک را از پای درآورده است.

دولت عراق بارها به حملات و عملیات‌های ترکیه در شمال خاک خود اعتراض کرده و آن را غیر قانونی و اشغالگری دانسته‌است. بغداد پیشتر «فاتح ییلدیز»، سفیر ترکیه در عراق را در اعتراض به این حملات احضار کرده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول