اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری درآمد ارزی گیلان از بندر آستارا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تحقق هدف‌گذاری درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری طی سال گذشته گفت: با توجه به ظرفیتی که در بندر آستارا وجود دارد، تحقق صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری در گیلان به‌راحتی ممکن است.

هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری درآمد ارزی گیلان از بندر آستارا

غلامرضا مرحبا شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت گیلان را مزیتی در حوزه صادرات دانست و اظهار کرد: استان گیلان ظرفیت بسیار خوبی در صادرات دارد و باید از ظرفیت‌های آن بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های ترانزیتی فعال در استان افزود: بندر انزلی، بندر کاسپین و بندر آستارا در صادرات فعال هستند و ظرفیت بی‌نظیر در کشور محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت بی‌نظیر شهرستان آستارا در صادرات گفت: گمرک بندر آستارا یکی از گمرک‌های فعال کشور است که در بخش ریلی و زمینی فعالیت می‌کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید قابل‌توجه محصولات کشاورزی در کشور به‌ویژه در گیلان تصریح کرد: گمرک آستارا از پایانه‌های اصلی صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی کشور است و می‌تواند در صادرات این محصولات نیز پویاتر عمل کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت‌های گمرکی داخل کشور بیان کرد: باید از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور ازجمله در بندر آستارا بیشتر استفاده شود.

مرحبا با اشاره به تحقق هدف‌گذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در گیلان طی سال گذشته گفت: با توجه به ظرفیت‌های بندر آستارا تحقق هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری درآمد ارزی استان به‌راحتی ممکن است.

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول