اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روند شیوع کرونا در سمنان شدت گرفت/ امسال محرمی متفاوت رقم می‌خورد

استاندار سمنان با بیان اینکه روند شیوع کرونا در هفته‌های گذشته در استان شدت گرفته است، گفت: به دلیل شیوع این ویروس و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امسال محرمی متفاوت در دیار حسینی استان سمنان رقم می‌خورد.

روند شیوع کرونا در سمنان شدت گرفت/ امسال محرمی متفاوت رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: مردم مسلمان ایران و استان سمنان علاقه‌مند به اهل بیت (ع) هستند و آحاد جامعه همواره در آیین عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با شور و شوق خاصی شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال برگزاری آیین عزاداری محرم و صفر به دلیل شیوع کرونا متفاوت است و به یاری خداوند آحاد مردم ایران و استان سمنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به استقبال ماه‌های محرم و صفر می‌روند.

استاندار سمنان ادامه داد: دستورالعمل‌هایی که ویژه ماه‌های محرم و صفر تدوین شده است، ماهیتی ترویجی و اجباری دارد که آحاد مردم و مسؤولان اجرای آن را در دستور کار قرار دهند.

آشناگر تصریح کرد: هدف از تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در محرم و صفر امسال، جلوگیری از شیوع کروناویروس است و آحاد جامعه نسبت به‌سلامتی یکدیگر مسؤول هستند.

وی ادامه داد: روند شیوع کروناویروس در هفته‌های گذشته در استان سمنان شدت گرفته و نیاز است برنامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از تشدید این روند در ماه‌های محرم و صفر امسال اتخاذ شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: اگر روند شیوع کروناویروس در استان سمنان جدی گرفته نشود، در آینده نزدیک شاهد افزایش تلفات و تعداد ابتلا خواهیم بود.

آشناگر با بیان اینکه از ائمه جمعه و جماعات در استان سمنان انتظار می‌رود که در محرم امسال در ارتباط فلسفه قیام امام حسین (ع) و عاشورا با مردم سخن بگویند، گفت: در این ماه‌های ویژه برای رعایت دستورالعمل‌ها در عزاداری‌ها باید با مردم بیشتر صحبت کرد و فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: مردم استان سمنان به‌خوبی با موازین شرعی آگاه هستند و روحانیون و علما نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیروی از دستورهای ستاد ملی مقابله با کروناویروس در ایام محرم تأکید دارند.

دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا؛ مبنای برگزاری آیین‌های محرم

استاندار سمنان گفت: مبنای برگزاری آیین‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر امسال در استان سمنان دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و رعایت نکات بهداشتی است.

آشناگر افزود: چنانچه در انجام مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر امسال، در یک یا چند حسینیه یا مسجد دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس رعایت نشود، طبق قانون و ضمانت اجرای در نظر گرفته شده با متولیان امر برگزاری مراسم برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد و صحن‌های امامزاده‌ها که سرپوشیده است، برای عزاداری محرم در سال جاری مناسب نیست و اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نسبت به ممانعت از عزاداری در این اماکن مقدس برای جلوگیری از شیوع کروناویروس اقدام کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: دسته‌روی، نخل‌گردانی و آیین‌های ویژه که در روزهای خاص ماه‌های محرم و صفر با حضور قابل‌توجه اقشار مردم همه‌ساله در استان سمنان برگزار می‌شد، در سال جاری به دلیل شیوع کروناویروس انجام نمی‌شود.

آشناگر عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان آمادگی خود را برای درمان افراد مبتلا به کرونا حفظ کنند و تمامی کمیته‌های مربوطه موظف به اجرای برنامه‌های تدوین‌شده هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم خانگی عزاداری باعث تجمع در خانه‌ها نشود، گفت: این مراسم با حداقل نفرات با حضور اعضای خانواده در منازل برگزار شود.

استاندار سمنان از تلاش‌های پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، اداری و خدماتی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان که در ماه‌های گذشته برای درمان افراد مبتلا به کروناویروس خوش درخشیدند، تشکر کرد.

در این جلسه در ارتباط با تشکیل کارگروه‌ها و فرهنگ‌سازی در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر و آخرین وضع شیوع کروناویروس در استان سمنان بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول