اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سرنوشت وزارت صمت بعد از عدم اعتماد مجلس به مدرس خیابانی چه می‌شود؟

در حالی که قانون فقط اجازه حضور یک فرد را به مدت 3 ماه به عنوان سرپرست وزارتخانه داده است اما دولت می‌تواند از مقام معظم رهبری اذن بگیرد؛ البته دولت می‌تواند گزینه دیگری را نیز به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.

سرنوشت وزارت صمت بعد از عدم اعتماد مجلس به مدرس خیابانی چه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، 22 مرداد آخرین روز اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی حسین مدرس خیابانی بود ولی او چند روز پیش (چهارشنبه هفته گذشته) از سوی حسن روحانی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی سکانداری این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود.

از روز یکشنبه هفته جاری هم برنامه‌های پیشنهادی و عملکرد حسین مدرس خیابانی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و فراکسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود تا اینکه امروز (چهارشنبه) جلسه رای اعتماد به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت برگزار شد.

 

در این نشست که حسن روحانی رئیس جمهور هم طبق توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا به بهارستان نیامده بود، 30 دقیقه موافقین مدرس خیابانی فرصت دفاع از او را داشتند و 30 دقیقه هم زمان برای مخالفین در نظر گرفته شده بود. 

در مجموع سیداحمد رسولی‌نژاد، محمد خدابخشی، سید سلمان ذاکر، علی بابایی کارنامی، به عنوان موافق و عباس گودرزی، علی‌اصغر عنابستانی، حسینعلی حاجی دلیگانی و محسن زنگنه به عنوان مخالف صحبت کردند و مدرس خیابانی هم از خود دفاع کرد اما نهایتا وکلای ملت با  140 رأی مخالف، 104 رأی موافق و 10 رأی ممتنع از مجموع 254 آرای مأخوذه به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی ندادند.

 

طبق قانون هر وزارتخانه طبق قانون فقط می‌تواند به مدت سه ماه با سرپرست اداره شود لذا رئیس جمهور باید امروز از مقام معظم رهبری درخواست کسب اجازه حکم حکومتی داشته باشند تا برای ادامه کار مشکل قانونی نداشته باشند.

رئیس جمهور باید بعد از اذن حکومتی از مقام معظم رهبری سرپرست جدید وزارت صمت را اعلام کند به همین دلیل حسن روحانی باید سریع‌تر سرپرست جدید وزارت صمت را معرفی کند.

در زمان حاضر گزینه‌های مختلفی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده و حتی زمزمه‌هایی هم شینده می‌شود که گزینه‌ جدید پیشنهادی دولت برای وزارت صمت مشخص شده است. 

 

شنیده شده که دولت از بین گزینه‌های مطرح خداداد غریب‌پور رئیس فعلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و سیدمحمد اتابک نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و مدیرعامل شرکت هولدینگ صنایع معدنی کاوه بنا دارد یک نفر را به مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول