اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توقف نشست و برخاست هواپیما در 4 فرودگاه در بهار 99/عبور 15هزار پرواز از فضای کشور

در سه ماه ابتدای امسال 14 هزار و 924 پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد در حالی که در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ این رقم 89 هزار و 850 پرواز بوده است.

توقف نشست و برخاست هواپیما در 4 فرودگاه در بهار 99/عبور 15هزار پرواز از فضای کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بر اساس جداول و نمودارهای آمار تجمعی پروازها در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ در ۴ فرودگاه کشور از 49 فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در مدت مذکور آمار «نشست و برخاست هواپیما»، «اعزام و پذیرش مسافر» و «ارسال و پذیرش بار و پست»، صفر بوده است؛ این آمار شامل فرودگاه‌های زنجان، شاهرود، کلاله و همدان است که در سه ماهه اول سال ۹۸ در بخش های نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست، صفر بودند در این راستا این ۴ فرودگاه در گزینه های مذکور در 3 ماه ابتدایی امسال با کاهش ۱۰۰ درصدی مواجه شدند.

در ۴۹ فرودگاه مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ میزان نشست و برخاست هواپیما ۴۴ هزار و ۹۱۸ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۴ میلیون و ۴۰ هزار و 357 نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم بوده است که در این سه بخش مورد مطالعه به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل این 49 فرودگاه با کاهش ۵۱ درصدی، کاهش ۶۴ درصدی و کاهش ۶۸ درصدی مواجه بوده است.

* کاهش 64 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های مناطق آزاد و اختصاصی

در ۶ فرودگاه اختصاصی نیز میزان نشست و برخاست هواپیما در سه ماهه ابتدایی امسال ۴ هزار و 628 فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۴۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر همچنین میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۴ میلیون و 569 هزار و 587 کیلوگرم بوده است که در این باره نسبت به مدت مشابه سال قبل این 6 فرودگاه به ترتیب با کاهش ۵۶ درصدی، کاهش ۶۴ درصدی و کاهش و ۶۳ درصد کاهش داشته است.

* کاهش 74 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه قشم در 3 ماه ابتدایی سال

بنابراین گزارش در ۶ فرودگاه اختصاصی بیشترین کاهش نشست و برخاست هواپیما با 70 درصد کاهش، مربوط به فرودگاه قشم بوده است همچنین در حوزه اعزام و پذیرش مسافر بیشترین کاهش با رقم ۷۴ درصد مربوط به فرودگاه قشم و بیشترین کاهش ارسال و پذیرش بار و مسافر مربوط به فرودگاه قشم با ۷۸ درصد کاهش بوده است.

* بیشترین کاهش آمار فرودگاهی در فرودگاه های رفسنجان، یاسوج و شهرکرد

همچنین در سه ماه ابتدایی امسال در فرودگاه های زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران غیر از ۴ فرودگاه همدان، کلاله، شاهرود و زنجان که عنوان شد میزان نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار پست صفر بوده است در 3 ماه ابتدایی امسال صفر بوده است، بیشترین کاهش نشست و برخاست هواپیما در مدت مذکور متعلق به فرودگاه رفسنجان با ۹۱ درصد کاهش است.

همچنین این فرودگاه با کاهش ۹۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۹۳ درصدی ارسال و پذیرش بار و پست در سه ماهه ابتدایی امسال، بیشترین میزان کاهش آمار فرودگاهی را به خود اختصاص داده است.

پس از فرودگاه رفسنجان فرودگاه های یاسوج و شهرکرد بیشترین میزان کاهش را در آمارهای مربوط در سه ماهه ابتدای امسال داشته اند.

* عبور 14 هزار و 924 پرواز از فضای کشور در 3 ماه ابتدایی سال

بنابراین گزارش همچنین در حوزه پروازهای عبوری، در سه ماه ابتدای امسال 14 هزار و 924 پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد در حالی که در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ این رقم 89 هزار و 850 پرواز بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول