اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبرنگاران از اسطوره‌سازی و تعریف و تمجیدها پرهیز کنند

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر اصلاح جامعه را در گرو ایجاد شفافیت در تمامی حوزه‌ها دانست و گفت: خبرنگاران باید از اسطوره‌سازی و تعریف و تمجیدها پرهیز کنند و جامعه را در مسیر توسعه همراهی و کمک کنند.

خبرنگاران از اسطوره‌سازی و تعریف و تمجیدها پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، احمد غزنوی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: از خبرنگاران انتظار داریم که کمک کنند در وضعیت سخت معیشتی که امروز جامعه با آن مواجه است، زمینه را برای افزایش همبستگی در جامعه بیشتر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر تنها را اصلاح جامعه را شفافیت در تمامی حوزه‌ها دانست و ابراز کرد: انتقاد درست و سازنده همراه با ارائه پیشنهاد و راهکار می‌تواند به حل معضلات و مشکلات شهر کمک شایانی کند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید از اسطوره‌سازی و تعریف و تمجیدها پرهیز کنند، افزود: خبرنگاران اگر به سمت مسئله‌سازی و ارائه راه حل با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی حرکت کنند، قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع و حل می‌شود.

غزنوی با اشاره به اینکه در راستای کمک به توسعه، عمران و آبادانی شهر می‌توان از نظرات نخبگان، صاحب‌نظران و کارشناسان مشورت گرفت، یادآور شد: قطعا انتقال این نظرات به مسؤولان و متولیان می‌تواند سرعت توسعه و پیشرفت را تسریع دهد.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهر بسیاری از ناگفته‌ها را بیان کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران با رسالتی که برعهده دارند باید صدای مردم باشند تا جامعه به سمت قانون‌‌مداری حرکت کند.

رئیس شورای شهر کاشمر تأکید کرد: اگر خبرنگاران با شجاعت و جسارت اشتباه و خطاهای مسؤولان را بیان کنند، قطعا مسؤولی جرأت نخواهد کرد قانون را زیر پابگذارد و یا اینکه در حیطه کاری‌اش پاسخگو نباشد.

غزنوی با اشاره به اینکه ضروری است خبرنگاران فارغ از تعریف و تمجید خدمات و تلاش‌های انجام شده نهادها و ادارات در حوزه خدمات‌رسانی، توسعه و پیشرفت را اطلاع‌رسانی و به مردم گزارش دهند، گفت: آنچه که یک فرد مسؤول در جایگاهی که دارد انجام می‌دهد وظیفه و تکلیف‌اش را انجام داده است اما اگر در راستای مأموریت و وظیفه محوله اقدامی انجام ندهد، کوتاهی کرده است و این رسالت خبرنگار است که‌ در این موارد وارد شوند.

وی با اشاره به اهمیت، جایگاه و نقش اثرگذار قلم بیان کرد: امیدواریم قلم‌ها در مسیر خدا، کمک و گره‌گشایی در کار  مردم باشد، چرا که مهم‌ترین کار در جامعه، خدمت به بندگان خدا است، بنابراین اگر خبرنگاران در این مسیر گام بردارند قطعا به رسالت و وظیفه خودشان عمل کردند. 

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول