اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاجی دلیگانی: مدرس خیابانی پاسخگوی 2 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی اعطایی به یک نفر باشد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در زمان تصدی مدرس خیابانی در وزارت صمت 2 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی به یک نفر داده شده که باید پاسخگو باشد.

حاجی دلیگانی: مدرس خیابانی پاسخگوی 2 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی اعطایی به یک نفر باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 22 مرداد) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با برنامه‌های پیشنهادی مدرس خیابانی در وزارت صمت اظهار داشت: مدرس خیابانی از نسل قدیم بازرگانی، چرتکه، مأموران تعزیرات در مغازه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاست که این افراد درکی از مفهوم رقابت ندارند.

وی افزود: مشکل ما قانون‌شکنی و عدم اجرای قانون است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: 7 سال است که طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا وزارت صمت وظیفه داشته برای اجناس شناسه رهگیری صادر کند که قاچاق برچیده شده و احتکار غیرممکن شود و مانع از 25 میلیارد دلار خروج ارز برای قاچاق شود و در همین راستا مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود، اما متأسفانه شناسه رهگیری و کد یکتا را اجرایی نکردند و قانون شکنی کردند.

حاجی دلیگانی گفت: مدرس خیابانی به جای آنکه مسؤولیت قاچاق کالا را برعهده بگیرد در برنامه‌ پیشنهاد‌یش به مجلس برای وزارت صمت عدد قاچاق را برخلاف تحقیق و تفحص مجلس نصف کرده است ولی آیا با اعداد و ارقام قاچاق کم می‌شود؟

وی اظهار داشت: در جنگ اقتصادی باید با چنین مدیری برخورد شود و او را مجازات کرده و دادگاهی می‌کردند نه این که به وی پیشنهاد وزارت دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بهترین دلیل برای رأی ندادن به خیابانی عملکرد اوست؛ چراکه هندوانه درب باز است نه درب بسته.

وی تصریح کرد: مدرس خیابانی 15 ماه در جایگاه و با اختیارات وزیر بوده است و کارهای نکرده زیادی دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مدیری که از ترس خشم مردم جرات نمی‌کند پایش را در بازارهای کشور بگذارد هم اکنون برای رأی گرفتن به این کمیسیون و آن راهروی مجلس می‌رود.

با بیان این که ما نماینده چه کسین هستیم،‌گفت: اگر قرار بود مردم به مدرس خیابانی رأی بدهند آیا به او رأی می‌دادند؟ آیا خریداران خودرو و آنانی که در امین حضور برای خرید جهیزیه اجناس گرانقیمت را می‌بینند به مدرس خیابانی رأی می‌دادند.

حاجی دلیگانی افزود: مشکل ما با مدرس خیابانی عدم توجه او به سیاست‌های مقاومتی و عدم رصد هوشمندانه صادرات و واردات و نبود روحیه و کار جهادی است.

وی گفت: ‌ما تحریم خیابانی هستیم و ما را خیابانی‌ها تحریم کرده‌اند نه دشمن، همانها که جنگ اقتصادی را با جُنگ اقتصادی اشتباه گرفته‌اند.

وی در پایان گفت: در زمان صدارت مدرسه خیابانی در وزارت صمت 2 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی به یک نفر داده شده که باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول