اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عنابستانی: کاهش ۲۰ درصدی تولید خودرو علی رغم ادعای مدرس خیابانی

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه لوازم خانگی در سه ماه گذشته 40 درصد افزایش قیمت داشته گفت: آقای خیابانی می‌گوید ما 19 درصد افزایش تولید خودرو داشته‌ایم و این در حالی است که نه تنها افزایش تولیدی در کار نبوده بلکه 20 درصد هم تولید خودرو در ماه‌های اخیر کاهش داشته است.

عنابستانی: کاهش ۲۰ درصدی تولید خودرو علی رغم ادعای مدرس خیابانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر عنابستانی در مخالفت با وزارت وزیر پیشنهادی صمت در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه 22 مرداد 99)، گفت: چون آقای رئیس‌جمهور با تشکیل وزارت صمت مخالف بود و مکرر برای ایجاد وزارت بازرگانی اصرار می‌کرد هیچگاه در عمل وزارت صمت ایجاد نشد.امروز هم معرفی آقای مدرس خیابانی همه به همین منظور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: با فشار دفتر رئیس‌جمهور و فشار آقای جهانگیری آقای مدرس خیابانی در 15 ماه گذشته به عنوان قائم مقام و معاون تام‌الاختیار در وزارت صمت در دوره آقای رحمانی انتخاب شد در حوزه خودرو آقای خیابانی مکرر مصاحبه می‌کند و می‌گوید 19 درصد افزایش تولید داشته‌ایم و این در حالی است که نه تنها ما افزایش تولید در حوزه خودرو نداشته‌ایم بلکه کاهش 20 درصدی تولید در بخش خودرو بوده‌ایم.

وی افزود: تولید خودرو در این مدت در ایران‌خودرو از 2200 دستگاه به 1600 دستگاه رسیده و در سایپا از 2 هزار دستگاه به 1500 دستگاه کاهش یافته است. با وجود اینکه روند تولید خودرو در این مدت کاهشی بوده اما کف پارکینگ‌ها از خودروهای تولیدی پر شده در حالی که قبل از این سه ماه خالی شده بود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: ادعا می‌کنند و می‌گویند ما قطعه نداریم آقای مدرس خیابانی معلوم است که مافیای خودرو قطعاتش را نگه می‌دارد تا خودرو را در پارکینگ حفظ کند شما به عنوان وزیر چه کاره بودید چرا می‌گویید قطعه نداریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت:‌ در حوزه آهن‌آلات، میلگرد از 3800 تومان به 12 هزار تومان افزایش قیمت داشته ورق از 5،6 هزار تومان 23 هزار تومان شده و علت گرانی مسکن همین‌‌‌ها است،‌میلگرد و ورق و فولاد چه ربطی به دلار دارد کجایش به ارز ربط دارد که قیمتش تا به این حد افزایش یافته.

وی افزود: لوازم خانگی در سه ماه گذشته حداقل 40 درصد افزایش قیمت داشته، موادغذایی، لبنیات که مصرف روزانه مردم است، جهش قیمت چشمگیری داشته است. آقای مدرس اگر نمی‌دانید بدانید لپه شده کیلویی 36 هزار تومان. مردم باید تخم‌مرغ را شانه‌ای 30 هزار تومان بخرند.ما چگونه به وزارت آقای مدرس رأی بدهیم. جواب مردم و خدا را چگونه بدهیم.

عنابستانی خاطرنشان کرد:  آقای جهانگیری به جای اینکه اینقدر به فکر جا انداختن آدم‌هایتان باشید یک کمی هم به فکر مردم باشید. آقای مدرس بازداشتی فتنه را در رأس یکی از شرکت‌های بزرگ بازرگانی گذاشته‌اید. کسی که مراجع رسمی در موردش نامه‌ داده‌اند و گفته‌اند که به او پست داده نشود. آقای مدرس شما این فرد را در همین روزهای اخیر در هیأت مدیره یکی از مجموعه‌های بزرگ وزارتخانه گذاشته‌‌اید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: آقای خیابانی یک مدیرکل اصلی که باید انتصابات شما را اداره کند مدیرکل شما سابقه رئیس دفتری یکی از سران فتنه را در کارنامه کاری خود دارد.

وی افزود: در حوزه نهاده‌های دامی مردم تحت فشار کامل هستند مرغداران به خاطر اینکه نهاده‌های دامی‌شان توسط وزارت صمت تعیین نشده جوجه‌ریزی نکردند بر اساس گزارش موثق یکی از نمایندگان نهاده‌های دامی در گمرک فاسد شده و شما آقای خیابانی نتوانستید این نهاده‌ها را به کشور وارد کنید و ما شاهد هستیم که قیمت مرغ‌ تا به این حد گران می‌شود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور سه ماه مجلس را معطل کرد در زمان مناسب وزیر پیشنهادی را معرفی نکرد و این کار را در دقایق آخر انجام داد تا ما را تحت فشار قرار دهد اما ما تحت فشار قرار نمی‌گیریم و بعضی‌ها می‌گویند آقای خیابانی سه ماه دیگر می‌‌تواند سرپرست باشد اینگونه نیست رئیس‌جمهور موظف است حداکثر یک هفته دیگر وزیر پیشنهادی بعدی را معرفی کند ما را هم از نفر بعدی نترسانید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند ممکن است نفر بعدی بدتر باشد مجلس انقلابی طبق حجت شرعی رأی و در دفاع از مردم رأی می‌دهد و نه با تهدید.ما با حجت شرعی رأی می‌دهیم و کاری نداریم نفر بعدی چه کسی است و هر کسی که باشد با دقت و به صورت موشکافانه کارش را بررسی می‌کنیم و به رأی می‌دهیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آقای رئیس‌جمهور یا وزارت صنعت و معدن برایش مهم نبوده و کار مهمتری در این اوضاع آشفته بازار تجارت  و بازرگانی و صنعتی مملکت داشته که امروز به مجلس نیامده، من می‌گویم که رأی آوردن یا نیاوردن آقای مدرس برای آقای رئیس‌جمهور مهم نبود که امروز به مجلس نیامده. نمایندگان به وزارت آقای خیابانی رأی ندهد تا رئیس‌جمهور دفعه بعد کسی را معرفی کند که اینقدر برایش مهم باشد خودشان به صحن تشریف بیاورند و از وزیرشان دفاع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول