اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در «کنکور»/ مدارس «کپری» جاسک برچیده شود

فرماندار شهرستان جاسک گفت: در آزمون سراسری پیش رو باید تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا با دقت اجرا شود.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در «کنکور»/ مدارس «کپری» جاسک برچیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرجاسک، محمد رادمهر صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: در آزمون سراسری پیش رو باید تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا با دقت اجرا شود.

وی افزود: برای اینکه جمع شدن داوطلبان کنکور در یک محل باعث تشدید شیوع کرونا نشود این آزمون با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده اجباری از ماسک برگزار می‌شود و به داوطلبانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند اعلام نمایند تا جداگانه امتحان دهند.

فرماندار شهرستان جاسک اظهار داشت: کنکور سراسری با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ادارات باید به گونه‌ای برگزار شود که هم خانواده‌ها و هم داوطلبان هیچ‌گونه دغدغه‌ای در خصوص انتشار ویروس در بین شرکت‌کنندگان نداشته باشند و این رقابت که حاصل سال‌ها تلاش و کوشش دانش آموزان عزیز شهرستان است با آرامش کامل برگزار شود لذا سلامت داوطلبان از اولویت‌های مهم این آزمون می‌باشد.

رادمهر ادامه داد: آموزش و پرورش و همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های خدمت‌دهنده و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا باید تمامی تمهیدات و مسائل بهداشتی برگزاری این آزمون را بی‌اندیشند.

فرماندار شهرستان جاسک تاکید کرد: ضدعفونی محل‌های برگزاری آزمون، سیستم سرمایشی، نظم و امنیت مد نظر قرار گیرد و همچنین مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید نمایندگان خود را قبل و در هنگام برگزاری آزمون در تمامی محل‌های برگزاری مستقر نماید.

وی همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان، به‌ویژه اداره برق، شهرداری، نیروی انتظامی و استقرار اورژانس در این آزمون تاکید کرد.

رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان نسخه‌ای جامع و کامل از چشم‌انداز آموزش و پرورش است که اجرای دقیق این سند نقش مهمی در توسعه آموزشی و تربیتی و رسیدن به تعالی دانش آموزان به‌عنوان هدف اصلی آموزش و پرورش دارد.

فرماندار جاسک با بیان اینکه تعلیم در کنار تربیت منجر به تعالی وجودی افراد می‌شود، اضافه کرد: سند تحول آموزش و پرورش بر اساس برنامه ششم توسعه و برنامه‌های متنوع دولت پیش‌بینی شده و بر اساس این سند هم ارتقای علمی و هم پرورشی باید داشته باشیم و این مهم با عزم جدی در دانش آموزان و معلمان محقق می‌شود.

رادمهر در جلسه شورای آموزش پرورش شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه مهر اشاره کرد و افزود: پروژه مهر با محوریت فضا، تجهیزات و نیروی انسانی، نماد مدیریت و برنامه‌ریزی در فرآیند تعلیم و تربیت است.

وی بیان داشت: هدف از اجرای پروژه مهر، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی، احصای دقیق موانع و آسیب‌ها در حوزه‌های گوناگون و بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی است.

فرماندار جاسک استفاده مناسب از فرصت‌ها را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و گفت: در پروژه مهر، یک سال تحصیلی موفق در عرصه آموزشی و تربیتی برنامه ریزی شده و این پروژه یک فرآیند به هم پیوسته و زنجیره ای از مجموعه های مختلف در بخش های آموزشی، فرهنگی، خدماتی، اداری است.

رئیس شورای آموزش و پروش شهرستان جاسک تصریح کرد: متاسفانه پنجاه درصد دانش آموزان شهرستان به برنامه شاد دسترسی ندارند و این یک مسئله بسیار بغرنجی است که آموزش پرورش باید برای این دانش آموزان برنامه ریزی دقیق نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک خاطرنشان ساخت: بایست اقدامات و زیر ساخت‌ها فراهم شود که همه دانش آموزان از عدالت و فرصت‌های آموزشی بهره‌مند باشند.

رادمهر ابراز کرد: اداره کل نوسازی مدارس با پیگیری و جذب اعتبارات ملی تلاش کند تا مدارس شهرستان جاسک از حالت کانکسی و کپری خارج شوند.

وی در ادامه افزود: سرانه فضای آموزشی در روستاهای شهرستان جاسک نسبت به میانگین استانی بسیار پایین‌تر است لذا انتظار می‌رود این مهم مدنظر اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

فرماندار جاسک افزود: ماموریت اصلی حوزه آموزش و پرورش شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به تحصیل و حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل نباید در شهرستان باشد و پذیرفتنی نیست.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان جاسک از خیران مدرسه‌ساز که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شروع سال تحصیلی با توجه به پیش‌بینی‌های که اعلام می‌شود ممکن است ویروس کرونا سال تحصیلی جدید را متاثر نماید لذا باید طوری برنامه‌ریزی شود شروع سال تحصیلی هماهنگ با سراسر کشور به موقع باشد تا دانش آموزان از برنامه‌های تحصیلی عقب نمانند و از سویی همگام با این مهم بشدت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در مدارس رعایت شود.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول