اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم بازبینی آیین دادرسی هیأت‌های مالیاتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان بر لزوم بازبینی آیین دادرسی هیأت‌های مالیاتی در راستای حمایت از تولید تأکید کرد.

لزوم بازبینی آیین دادرسی هیأت‌های مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی در سازمان امور اظهار کرد: طی رایزنی‌های صورت پذیرفته از سوی اتاق‌های بازرگانی، پرونده‌ها در هیأت‌ها 72 ساعت قبل از رسیدگی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد تا این افراد بتوانند با مطالعه کافی در هیأت‌های بدوی و حل اختلاف حضورداشته باشند.

او ادامه داد: نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در امور مالیاتی کارشناسان خبره‌ای هستند که می‌توانند با ارائه نظرات کارشناسی بسیار از قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، موانع کسب‌وکار را به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای اصلاح ارائه دهند.

جمعه‌ای ادامه داد: آگاهی مؤدیان از قوانین و دستورالعمل‌های مالیاتی یک ضرورت است؛ مؤدیان باید آخرین دستورالعمل‌های را بدانند تا بتوانند به‌درستی پرونده‌های خود را اظهار کنند.

وی ادامه داد: مرکز آموزش اتاق بازرگانی سمنان کارگاه‌های متعدد آموزشی با سرفصل‌های گوناگون اقتصادی برگزار می‌کند و هدف از برگزاری این هم‌اندیشی‌ها، آگاهی دادن به مخاطبان اقتصادی است.

عبدالحمید دربانیان، عضو هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این جلسه گفت: طرح جامع مالیاتی (اریس) مشکل بسیار بزرگی است که باید چاره‌ای اندیشه شود؛ به‌طوری‌که برای عملکرد چهار دوره ارزش‌افزوده، 64 صفحه مستندات باید تنظیم و ارائه شود؛ علاوه بر آن این گزارش آن‌قدر طولانی است که مؤدیان استنباط مناسبی از عملکرد مالیاتی خود ندارند.

دربانیان تصریح کرد: اعضای متشکل در هیأت‌های رسیدگی باید دقت متناسب در نحوه رسیدگی را داشته باشند.

هراتی، نماینده اتاق در شهرستان دامغان توجه به بخش تولید را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان می‌کند: باید قوانین به نفع تولید و اشتغال باشد در حال حاضر تولیدکنندگان بیشترین میزان مالیات را پرداخت می‌کنند.

او ادامه داد: باید نحوه آیین دادرسی در هیئت‌های حل اختلاف مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.

در ادامه این نشست، مواردی مانند نحوه ابلاغ مالیاتی، تشخیص علی‌الرأس، قرارهای رسیدگی، ترکیب اعضای هیأت‌های مالیاتی، لیست سیاه امور مالیاتی و دیگر مسائل مبتلابه مالیاتی مطرح شد.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول