اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

یک سوم آثار جشنواره فارابی توسط جوانان نوشته شد/ کیفیت کتاب ها در چند سال اخیر افت کرده است

رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی گفت: در یازدهمین جشنواره فارابی، 70 درصد آثار توسط مردان و 30 درصد توسط بانوان ارسال شده که نویسنده یک سوم آثار جوانان بوده اند.

یک سوم آثار جشنواره فارابی توسط جوانان نوشته شد/ کیفیت کتاب ها در چند سال اخیر افت کرده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست خبری یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر یازدهمین جشنواره فارابی، حسین میرزایی رئیس دبیرخانه جشنواره و سید عبدالامیر نبوی دبیر شورای علمی یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی در محل پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

حسین میرزایی رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی در این نشست اظهارداشت: در بخش داخلی 5 هزار و 744 اثر دریافت شد که از این تعداد حدود 70 درصد آثار یعنی 421 اثر به صورت حقیقی ثبت شد و 30 درصد آثار هم به صورت حقوقی در جشنواره ثبت شده است.

وی افزود: 2855 اثر حدود نیمی از آثار دریافتی در قالب کتاب ثبت شده است.

میرزایی گفت: حدود 9 درصد آثار یعنی 533 اثر گزارش پایانی پژوهش بوده است. 20 درصد آثار رساله پایان یافته و 1429 و به عبارتی 23.5 درصد آثار هم پایان نامه بوده است. بیشترین آثار  در حوزه علوم روان شناسی و علوم تربیتی و ورزشی است که سهم 11 درصدی در آثار دارد.

*70 درصد آثار توسط مردان و 30 درصد توسط بانوان ارسال شد

رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی ادامه داد: 70 درصد آثار توسط مردان و 30 درصد توسط بانوان ارسال شده است.

وی با اشاره به رده سنی شرکت کنندگان، گفت: تعداد آثار ارسال شده زیر 35 سال 2055 اثر بوده است و به عبارتی یک سوم آثار توسط جوانان نوشته شده است.

به گفته میرزایی، جشنواره 15 گروه علمی دارد که در بخش داخل از 19 اثر تقدیر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی اضافه کرد: 332 اثر در بخش بین الملل شرکت کرده بودند که از 7 محقق بین المللی خارج تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، 95 عضو مستقیم درگیر امور علمی تخصصی خود بودند. 479 داور از داخل و خارج از کشور در این جشنواره آثار را ارزیابی کردند.

*کیفیت کتاب ها در چند سال اخیر با افت رو به رو بوده است

وی گفت: کیفیت کتاب ها در چند سال اخیر با افت رو به رو بوده است که باید یک ارزیابی در این باره توسط دستگاه های اجرایی انجام شود.

میرزایی، جشنواره در این دوره از کمک 574 نفر استفاده کرد. در مجموع 690 داور به این جشنواره کمک رسانند.

وی افزود: هدف جشنواره امسال ارتقای علمی آثار بود و حساسیت های داوران در ارزیابی های علمی با دقت لحاظ شد. در همه کمیته ها حداقل یک عضو هیات علمی حضور داشت. 

رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین ‌المللی فارابی یادآور شد: همچنین در این جشنواره از 2 شخصیت پیش کسوت، دو شخصیت مرحوم تاثیر گذار در حوزه علوم انسانی، 2 مترجم برجسته، یک انجمن علمی برتر، یک نشریه علمی برتر و یک نظریه پرداز برتر در حوزه علوم انسانی تقدیر خواهد شد.

اختتامیه جشنواره بین المللی علوم انسانی و اسلامی فارابی 27 مرداد به صورت حضوری فقط برای برگزیدگان و به صورت مجازی برای بینندگان برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول