اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازدید مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری فارس/رتبه برتر استان و پرداخت‌های منظم بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس در استان بازدید کرد.

بازدید مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری فارس/رتبه برتر استان و پرداخت‌های منظم بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس در استان بازدید کرد.

کاظمی در این دیدار با بیان وظایفی که بیمه سلامت بر عهده دارد اظهار کرد: از مجموع 730 هزار نفر جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 520 هزار نفر به عبارتی 65 درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که گواه بر گستردگی و سختی کار در این دستگاه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی که در بیمه سلامت کشور و استان عملیاتی شده الکترونیکی کردن کارهاست که در حال حاضر در نسخه نویسی و رسیدگی الکترنیک جز استان‌های برتر کشور هستیم.

 

این مسوول با بیان جدیت و عزم بیمه سلامت جهت جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه گفت: خود دفترچه‌ها در سال بین 200 تا 250 میلیارد تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد که انی تنها بخشی از مشکلات دفترچه‌ای بودن خدمات بیمه است.

وی به دیگر مزایای حذف دفترچه اشاره کرد و گفت: یکی از مزایا این است که بیمار دیگر مثل گذشته داروی اضافی نمی‌گیرد و برای بیمار پرونده الکترونیک ایجاد می‌شود و علاوه بر اینکه به نفع خود بیمار است هزینه‌های چند برابر روی دست دولت نمی‌گذارد.

این مسوول به رتبه خوب استان در نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد که در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد یکی از رتبه‌های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد.

کاظمی این اقدام در کشور را به نسبت سایر کشورها اقدامی قابل وصف دانست و گفت: در سایر کشورها برای حذف دفترچه و الکترونیکی کردن بازه زمانی 12 ساله را طی کرده اما در کشور ظرف یک و نیم تا 2 سال این کار انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان خبری خوب و امیدوار کننده از پرداخت‌ها به بخش خصوصی و دانشگاه گفت: در پرداخت‌ها علی‌رغم مشکلاتی که در کشور وجود دارد تا خردادماه امسال به بخش خصوصی کامل پرداخت شده و در حوزه دانشگاهی تا 70 درصد پرداخت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال 98 به طور 100 درصدی به بخش خصوصی پرداخت انجام شد و در حوزه دانشگاهی تنها اسفندماه باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به 160 میلیارد تومان به بخش خصوصی و دولتی پرداخت می‌کنیم که این رقم ماهیانه بین 15 تا 16 میلیارد تومان است.  

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول