اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

ظفر5 کلید خورد/ انهدام 3 باند قاچاق و کشف 2 تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای پنجمین مرحله از طرح ظفر و کشف بیش از 2 تن انواع موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس پنجمین مرحله از طرح  ظفر در راستای برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کلید خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران در محوطه H مقر پلیس پایتخت اظهار داشت:امروز پلیس از تمام ظرفیت خود برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر استفاده می کند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این راستا و در ادامه طرح‌های پلیس برای برخورد با مجرمان و قاقچیان مواد مخدر، در پنجمین مرحله از طرح ظفر دو تن و ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی گفت: سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز در این طرح شناسایی و منهدم شد.

وی از دستگیری ۲۵قاچاقچی بزرگ خبر داد و افزود: ده هاباند خرده فروشی مواد متلاشی و ۹۲۳ نفر خرده فروش نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: ۱۳مرکز توزیع عمده مواد مخدر در تهران شناسایی و پلمب شده  و ۲هزار و۱۰۰نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند.

رییس پلیس پایتخت ارزش ریالی مواد مخدر و اقلام کشف شده را ۲۱ میلیارد تومان برآورد کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این طرح ۴۲۰عدد انواع آلات و ادوات کشف و ۸۱ دستگاه موتورسیکلت و خودرو توقیف شده است.

وی در خصوص تعداد معتادان متجاهر موجود در تهران گفت: ۱۰تا ۱۵هزار معتاد هنوز در سطح شهر رها هستند.

وی با گلایه مندی از عدم پذیرش معتادان گفت: از دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم این افراد را پذیرش کنند; بالغ بر 6 هزار ظرفیت خالی برای پذیرش این افراد  وجود دارد اما متأسفانه از پذیرش آنها خودداری کرده و این مساله  بار سنگینی برای پلیس دارد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بیش از 70 درصد معتادان در ارتکاب جرایم مختلف نقش دارند و از مسؤولان دستگاه های مرتبط انتظار داریم اقدامات خود را جدی‌تر انجام دهند.

رئیس پلیس تهران با تاکیر بر اینکه  باید پروتکل های بهداشتی برای جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر رعایت شود، گفت: همکاران من با سختی این افراد را جمع‌آوری می‌کنند در صورتی که مسوولیت جمع‌آوری معتادان با نیروی انتظامی نیست و ما به خاطر کم‌لطفی‌هایی که روی می‌دهد گله‌مند هستیم.

سردار رحیمی از برگزاری جلسه ای در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر با یکی از معاونان وزارت بهداشت، مسوولان ستاد مواد مخدر، استانداری و دیگر مسوولان مرتبط با این حوزه خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد جمع‌آوری این افراد نیاز به عزم جدی دارد; در حال حاضر تا یک سال می‌توان معتادان متجاهر را در مراکز بازپروری نگه داشت، اما عدم پذیرش آنها به بهانه کرونا ایراد دارد.

 وی افزود: من چندین بار در رابطه با جمع‌آوری این افراد با دیگر مسوولان و ارگانها مکاتبه داشتم، این افراد در سرقت، خفت‌گیری و وقوع جرایم دیگر تأثیرگذارند، باید مراکز بازپروری توسعه یابد و برای ساخت و ساز، نگهداری و کارآموزی معتادان متجاهر اقدامی انجام شود.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: پیش از کرونا در زمان جمع‌آوری معتادان متجاهر یک مرحله غربالگری صورت می‌گرفت، اکنون نیز یک پروتکل جدید درباره آزمایش مربوط به کرونا انجام شده که کار پیچیده‌ای نیست و ما در مراکز بازپروری کمترین آلودگی از حیث کرونا را داشتیم.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که به این سمت و سو گرایش پیدا می‌کنند، قطعاً گرفتار می‌شوند، گفت: اکثر مواد مخدر گُل که در ایران تولید می‌شود تراریخته است، بذر آن از خارج کشور وارد می شود و میزان تخریب آن به شدت بالا است.

وی ادامه داد: مواد صنعتی روز به روز در انواع جدید تولید می‌شود تا میزان تخریب آنها بالاتر برود که نگران کننده است و می طلبد که تمام مسؤولان و دستگاه های مرتبط با جدیت به میدان بیایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول