اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فرمانده ارتش پاکستان خواهان آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی شد

فرمانده ارتش پاکستان با ابراز خرسندی از پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان خواستار آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی شد.

فرمانده ارتش پاکستان خواهان آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ژنرال «قمر باجوا» فرمانده ارتش پاکستان ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان خواستار آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی شد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی ارتش پاکستان، باجوا که در نشست سران ارتش سخنرانی می‌کرد، از پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان ابراز رضایت کرد. 

از سوی دیگر، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز روز گذشته در دیدار با سفیر افغانستان در پاکستان گفت که اسلام آباد از صلح و ثبات در افغانستان حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که لویه جرگه صلح افغانستان در اوائل هفته جاری با پیشنهاد اشرف غنی درباره آزادی 400 زندانی باقیمانده طالبان برای آغاز مذاکرات بین الافغانی موافقت کرد. 

براساس توافق آمریکا و طالبان، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالبان  را برای اعتماد سازی و آغاز مذاکرات بین الافغانی آزاد کند، اما دولت افغانستان اعلام کرده بود که 400 زندانی خطرناک این گروه را آزاد نخواهد کرد که در نهایت رئیس جمهور افغانستان آزادی این افراد را به تصمیم لویه جرگه منوط کرد. 

ترامپ تلاش دارد تا با خروج زودهنگام سربازان آمریکایی از افغانستان به عنوان برگ برنده در انتخابات آمریکا استفاده کند، موضوعی که بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که باعث شکست روند صلح در این کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول