اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مصوبه انتخاب شهردار فردیس ملغی شد/خطر انحلال بیخ گوش شورای شهر فردیس

فرماندار فردیس با تایید ملغی شدن صورتجلسه انتخاب شهردار فردیس، گفت: طبق تصمیم شورای حل اختلاف استان البرز ، پیشنهاد انحلال شورای فردیس فعلا به صلاح نیست.

مصوبه انتخاب شهردار فردیس ملغی شد/خطر انحلال بیخ گوش شورای شهر فردیس

ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به تشکیل جلسه هیات حل اختلاف استان البرز با حضور اعضا و رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس با موضوع بررسی نحوه انتخاب شهردار این شهر، اظهار کرد: مواردی که از سوی سازمان بازرسی،  دستگاه قضایی و فرمانداری به عنوان ایرادات، نواقص و عدم انجام وظایف شورا به  هیات حل اختلاف ارسال شده بود؛ مطرح شد و اعضای  شورای حاضر در جلسه دفاعیات خود را ارائه کردند.

وی افزود: علیرغم  اتفاق نظر اعضای هیأت حل اختلاف استان بر این امر که شورای فردیس کارایی لازم را ندارد؛ اما با توجه به  شرایط کشور و سال پایانی شورا، طبق تصمیم اعضای هیات حل اختلاف استان، موضوع انحلال شورای فردیس  فعلا به صلاح نبود و اعمال بند یک ماده ۹۲، توبیخ با درج در پرونده برای همه اعضای شورای فردیس  در نظر گرفته شد.

 فرماندار فردیس با تاکید بر اینکه اعضای شورای فردیس باید ظرف ۱۰ روز نسبت به اجرای تکالیف خود  اقدام کنند، خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت پس از ۱۰ روز جلسه هیات حل اختلاف استان تشکیل و  موضوعات شورای فردیس به صورت مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی طرح موضوعات، صورتجلسات و مصوبات  گذشته شورای فردیس توسط رئیس این شورا را جایز ندانست و گفت: توضیح این موارد در حوصله مردم نیست؛  مردم از  مسؤولان و نمایندگان خود توقع  تصمیم گیری در امور شهر را دارند. 

اینانلو از نمایندگان مردم در شورای فردیس خواست تا با تفاهم و تعامل به امور شهر و شهروندان رسیدگی کرده و فضای نشاط و  آرامش را برای مردم این شهر پرجمعیت با آسیب‌های اجتماعی فراوان، فراهم کنند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان فردیس ضمن عذرخواهی از مردم بابت تعویق در امور شهر، بیان کرد: متاسفانه عملکرد شورای فردیس موجب شده تا مردم این شهر آمادگی انحلال شورا را داشته باشند و با پیام‌های مختلف، این موضوع را از  مسئولان امر درخواست کنند.

اقدام شورای شهر فردیس به نحوی بوده است که مردم آرزوی انحلال شورا دارند.

 

فرماندار فردیس گفت: متاسفانه  حواشی شورا و شهرداری فردیس موجب شده بسیاری از امور ازجمله مشکلات مجتمع ۲۷۴ واحدی شهرک ناز که قرار بود در اسرع وقت حل شود، معوق بماند که به شهروندان قول می دهیم این موضوع از طریق معاونت عمرانی فرمانداری با اداره راه و شهرسازی پیگیری شود. 

گفتنی است جلسه هیات حل اختلاف استان با  ریاست استاندار البرز و با حضور نمایندگان مردم در مجلس، رئیس کل دادگستری استان، نماینده شورای عالی استان در هیات حل اختلاف، معاون عمرانی استاندار و فرماندار فردیس برگزار شد که در این جلسه رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/م.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول