اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در رعایت برخی دستورالعمل‌های بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری هستیم

استاندار زنجان گفت: ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی و قانونی برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته و حداکثر تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.

در رعایت برخی دستورالعمل‌های بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: طبق گزارش‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان ۱۶ درصد، مساجد ۴۵ درصد، آرامستان‌ها ۶ درصد، نانوایی‌ها ۵۵ درصد و فروشگاه‌های بزرگ 7 درصد از میانگین کشور بالاتر است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای ویروس استان اضافه کرد: در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استان زنجان نسبت به کشور در ۱۱ آیتم بررسی شده که در دو آیتم پایین‌تر و ۹ آیتم بالاتر از متوسط کشوری است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان چهار درصد و پیشخوان دولت نیز ۱۹ درصد نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است که در این خصوص باید  چاره اندیشی و به صورت جدی اقدام شود که همه فرمانداران اقدام عملی خود را در این زمینه باید گزارش دهند.

وی اظهار داشت: ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی و قانونی برای اشخاص، کارمندان و صاحبان صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته و حداکثر تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم افزایش تولید ماسک در استان اشاره کرد و گفت: بر این اساس ماسک ارزان قیمت به هیأت‌های مذهبی استان داده خواهد شد که در این راستا جلسه‌ای برای نحوه توزیع ماسک تشکیل و سه کارخانه تولیدی استان موظف به تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک عمومی هستند.

حقیقی با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان خارج شود و باید ذخیره سازی انجام گیرد، افزود: دستورالعمل ایام محرم به دستگاه‌ها ابلاغ شده که باید مفاد آن، بومی‌سازی شود تا مندرجات آن مناسب با شرایط استان و شهرستان‌ها باشد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول