اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بولسونارو هزاران مورد آتش‌سوزی در جنگلهای آمازون را «دروغ» خواند

به رغم داده‌های ماهواره‌ای آژانس ملی فضایی برزیل که از افزایش 28 درصدی موارد آتش‌سوزی در جنگل‌های بارانی آمازون حکایت دارد، رئیس‌جمهور این کشور این آتش‌سوزی‌ها را دروغ توصیف کرد.

بولسونارو هزاران مورد آتش‌سوزی در جنگلهای آمازون را «دروغ» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائیر بولسونارو» علیرغم آمارهای ارائه شده از سوی دولت خودش در خصوص افزایش شمار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون، آتش‌سوزی در این جنگل‌ها را دروغ خواند.

این سیاستمدار راست افراطی به دلیل آتش‌سوزی‌های گسترده و افزایش جنگل‌زدایی در آمازون مورد انتقادهای بین‌المللی قرار دارد. او در همین ارتباط در ویدئوکنفرانسی با حضور کشورهایی که بیشترین سهم از جنگل‌های بارانی در جهان را دارند، گفت: جنگل‌های بارانی گرمسیری آتش نمی‌گیرند. بنابراین این داستان که آمازون در حال سوختن است یک دروغ است.

این در حالی است که داده‌های ماهواره‌ای که از سوی آژانس ملی فضایی برزیل منتشر شده، نشان می‌دهد تعداد آتش‌سوزی‌های جنگلی در بخش‌های برزیلی آمازون ماه گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته و به ۶ هزار و ۸۰۳ مورد رسیده است.

کارشناسان می‌گویند این آتش‌ها معمولاً به صورت طبیعی افروخته نمی‌شوند، بلکه دلیل آن‌ها اقدامات انسان‌ها در جنگل‌زدایی غیرقانونی به منظور زراعت و دامداری است.

سال گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده در آمازون از ماه مه تا اکتبر ادامه داشت و ستونی از دود سیاه غلیظ آن تا سائو پائلو، هزاران کیلومتر آنطرف‌تر کشیده شده بود.

این آتش‌سوزی‌ها زنگ خطر را در خصوص آمازون که وجودش برای ممانعت از تغییرات آب‌وهوایی ضرورت دارد، به صدا درآورد. کارشناسان امسال هم هشدار داده‌اند با آمدن فصل خشک که در حال آغاز شدن است، انتظار حریق‌های بیشتر وجود دارد.

آن‌ها به دنبال این هستند که بولسونارو را برای محافظت از این جنگل‌ها تحت فشار قرار دهند. وی به تازگی خواستار باز شدن اراضی محافظت شده آمازون برای انجام فعالیت‌های معدنی و کشاورزی شده بود. ۶۰ درصد جنگل‌های آمازون در برزیل قرار دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول