اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اقدام خودجوش هیأت‌های مذهبی کاشان در پیوستن به پویش نذر سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هیأت‌های مذهبی شهر دارالمؤمنین کاشان با سابقه طولانی در برگزاری پرشورترین عزاداری‌ها، در این سال حساس در اقدامی خودجوش نذورات خود را در قالب کمک به حوزه سلامت اختصاص داده‌اند.

اقدام خودجوش هیأت‌های مذهبی کاشان در پیوستن به پویش نذر سلامت

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هر زمان‌ بر شیعیان واجب و لازم است، اظهار کرد: امسال به خاطر گسترش ویروس کووید ۱۹ شرایط برای برگزاری مراسم پرشور حسینی مانند گذشته تا حدودی مهیا نیست و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبعیت از تصمیمات ستاد مرکزی کرونا فصل الخطاب همه ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی شهر دارالمؤمنین کاشان با سابقه طولانی در برگزاری پرشورترین عزاداری‌ها، در این سال حساس در اقدامی خودجوش نذورات خود را در قالب کمک به حوزه سلامت اختصاص داده‌اند، افزود: خادمان این حوزه در سراسر کشور در تلاش هستند با این رویکردهای خیرخواهانه هرچه زودتر این ویروس منحوس را ریشه‌کن کنند.

 وی با بیان اینکه برخی از کارکنان این حوزه با اهدای پلاسمای خون خود به یاری بیماران شتافتند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تقدیم شهید مدافع سلامت از اولین روز شیوع این بیماری تاکنون با ایثار و از خودگذشتگی و تلاش شبانه‌روزی در درمان بیماران، حیات و سلامت مردم شریف منطقه کاشان را نصب‌العین خود قرار داده است.

مروجی الزاماتی از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل یک و نیم متری هر کدام از عزاداران نسبت به یکدیگر، پوشیدن ماسک توسط تمامی عزاداران، ضدعفونی کردن مکان برگزاری پیش و بعد از برگزاری مراسم، در نظر گرفتن یک‌سوم جمعیت هر ساله مراجعه‌کننده به هیأت، همراه آوردن لوازم شخصی توسط عزاداران از جمله قرآن، کتاب ادعیه و ممنوعیت حضور خردسالان و افراد مسن در مراسم محرم را برای مسؤولان هیأت مذهبی حائز اهمیت برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با تأکید بر اینکه حداکثر زمان اجرای مراسم یک و نیم ساعت است، گفت: نصب تهویه هوا در فضای برگزاری مراسم، تب سنجی ورودی از تمامی عزاداران و پرهیز از توزیع غذا و هر نوع نوشیدنی (مگر به‌ صورت بسته‌بندی‌ شده) در مراسم عزاداری از دیگر الزامات در نظر گرفته‌شده است که مسؤولان برگزارکننده مراسم باید نسبت به انجام آن‌ها متعهد شوند.

وی از هیأت مذهبی حیدری درب فین، فرهنگی مذهبی طوق شیخ رضا، شاهزاده حضرت علی‌اصغر(ع)،  حضرت ابوالفضل(ع) (مسجد جامع)، انصار ابوالفضل خیابان آیت‌الله یثربی، مسجد و حسینیه زینبیه، محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام کاشان و محبان الحسین استرک، در راستای برگزاری مراسم عزاداری محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در پویش نذر سلامت تقدیر کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول