اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برخی معتادان به مرحله خون بازی رسیده‌اند/ فوت 2 پلیس بر اثر کرونا

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه گاها وضعیت معتادان به حدی رسیده است که خون بازی می‌کنند، گفت: این معتادان خون خودشان را به خودشان تزریق می‌کنند.

برخی معتادان به مرحله خون بازی رسیده‌اند/ فوت 2 پلیس بر اثر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار رحیم جهانبخش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: روز خبرنگار یادآور این است که خبرنگاران در برهه‌های مختلف درخشیده‌اند و بودنشان همواره جریان شفاف اطلاعات را در رگ‌های جامعه جاری و ساری کرده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه درخشش جامعه خبرگزاری همچون درخشش مدافعان سلامت که در کنار هم بودند، قابل تقدیر است، گفت: امروز اگر آمارهای مرتبط با همه‌گیری ویروس را بررسی کنیم، هرجا که رسانه‌ها تاثیرگذار بوده‌اند، وضعیت ما مطلوب‌تر بوده است.

وی از ویروس کرونا به عنوان بلای قرن یاد کرد و افزود: اگر امروز در جامعه فرهنگ ماسک زدن همچون کمربند ایمنی بستن جاسازی شده در نتیجه تلاش خبرنگاران بوده است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه اگر دنبال پیشگیری از ویروس هستیم‌، عنصر اصلی آن خبرنگاران هستند، گفت: این یعنی تلاش خبرنگار در عرصه سلامت عمومی محرز و مسلم بوده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه خبرنگار عامل ایجاد شفافیت و تبلور زلالی در جامعه است، گفت: جنس خبرنگار جنس خدایی است اگر خدایی فکر کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تلفات گرفتن از جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امروز تلاش رسانه‌ای دنیا تخریب اذهان عمومی و بدبین کردن مردم و چندقطبی سازی در جامعه است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اجتماعی خبرنگاران پیشگیری از ایجاد چندقطبی است، گفت: در جامعه کنش‌های اجتماعی جلو می‌رود، اما این خبرنگاران هستند که می‌توانند با قلم خود آن را مدیریت کنند.

تلاش دشمن برای دو قطبی سازی در جامعه

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به تلاش دشمن برای دستاویز قراردادن موضوع کنکور و عزاداری ماه محرم و ایجاد اختلاف از این طریق گفت: کنکور و عزاداری ماه محرم سیاسی نیست، بلکه دشمن از طریق این موضوعات به دنبال ایجاد چندقطبی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که پلیس در مقابل یک طیف از جامعه قرار گیرد، تاکید کرد: بدتر از کرونا فشار نظام سلطه است که به دنبال ضربه زدن به کشور است.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت نیروی انتظامی در چهارماهه نخست امسال ارائه کرد و افزود: در بحث سرقت، تعداد دارای کاهش دو درصدی است اما در مجموعه سرقت‌ها به ویژه موتور سیکلت و اماکن خصوصی دارای افزایش هستیم.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه عمده سرقت‌ها از طریق معتادان متجاهر رخ می‌دهد، گفت: برای این افراد کرونا، تحریم و شرایط اقتصادی فرقی ندارد و کارشان صرفا سرقت است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه اینطور معتادان متجاهر خیلی کم ترک می‌کنند، گفت: مثلا یک معتاد را دستگیر می‌کنیم دوباره دو روز دیگر سرقت خرد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۲۷ نفر در چهارماهه امسال دستگیر شده است که نگهدارنده مواد مخدر بوده‌اند، بیان کرد: همچنین در این مدت بیشتر از ۸۰۰ معتاد دستگیر شده است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کاهش بیش از ۴۳ درصد رشد از نظر ارزش ریالی را شاهد هستیم، بیان کرد: الان اینقدر قاچاق ‌کالا گران شده است که میزان آن کاهش یافته است.

کشف 450 کیلوگرم مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال۴۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: همچین قاچاق سوخت بیش از ۵۱ درصد رشد داشت.

وی از فوت دو نفر از همکاران نیروی انتظامی به خاطر کرونا خبر داد و گفت: یک نفر از آنها پلیس زن و یک نفر پلیس مرد بوده است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه پلیس امسال در حوزه‌های مختلف فعالیت بسیاری کرده است، گفت: در همین راستا یک باند فیشینگ‌کار که حتی برای فیشینگ درصد هم می‌داد، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلی برای کشف جرائم در فضای مجازی نداریم، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۶ درصد جرائم فضای مجازی کشف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت گل حتی در منزل مسکونی نیز وجود دارد، گفت: اثر منفی گل به مراتب از کراک هم بیشتر است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه امسال خودکشی در استان زنجان کاهش ۲۵ درصدی داشته است،گفت: خوشبختانه میزان خودکشی روند نزولی در استان دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان درباره جمع‌آوری معتادان راسته رجایی و کنار دیوار گفت: من نیز از جمع‌آوری آنها خسته شده‌ام، چون جمع می‌کنیم دوباره گروه دیگر به جای آنها می‌آیند.

وی ادامه داد: گاها وضعیت این معتادان به حدی رسیده است که خون بازی می‌کنند، یعنی خون خودشان را به خودشان تزریق می‌کنند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه زنجان اراذل و اوباش خاصی ندارد،گفت: امسال ۴۸ درصد کاهش قمه و قداره کشی را در زنجان داشتیم.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول