اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اشتغالزایی در ۱۵ روستا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اقداماتی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دستور کار دارد و انجام می‌دهد بحث اشتغالزایی و کارآفرینی در روستاها است که این فعالیت در ۱۵ روستای استان در حال انجام است.

اشتغالزایی در ۱۵  روستا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مهدی هنری ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد الگویی معیشتی و واحد بهداشتی دام و طیور در روستای جوخواه طبس، اظهار داشت: اشتغال، کمک به تثبیت اشتغال موجود و ایجاد مشاغل جدید یکی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی است.

وی از فعالیت الگویی این قرارگاه در شش دهستان استان خبر داد و بیان داشت: در ابتدا با تحلیل اشتغالی که در روستاها انجام شده، رسته‌های مزیت‌دار اشتغال در روستاها شناسایی و براساس شبکه‌های مردمی در آن حوزه تشکیل شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: پرورش دام سبک و سنگین در اکثر دهستان‌ها جامعیت دارد و جزو مشاغلی اصلی خانوارها است لذا در همین راستا شبکه‌های مردمی برای حوزه اشتغال دام سبک و سنگین تشکیل و آموزش‌های میدانی را ارائه کرده‌ایم.

هنری از آغاز عملیات اجرایی ساخت 350 واحد الگویی معیشتی (دامپروری) در روستاهای شوسف و میغان در نهبندان، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان، منتظریه طبس و درح شهرستان سربیشه خبر داد و مطرح کرد: تاکنون احداث 70 واحد با مشارکت مردمی به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه با احداث جایگاه‌های بهداشتی بین 15 تا 20 درصد افزایش بهره‌وری را در حوزه دام خواهیم داشت، عنوان کرد: همچنین آموزش میدانی، سم‌پاشی و ضدعفونی رایگان نیز برای این واحدها انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در 15 روستای استان به‌صورت ویژه تمرکز فعالیت در حوزه اشتغال است، تبیین کرد: همچنین تسهیلات هدفمند به افرادی که آموزش‌های اولیه دامداری را دریافت کرده و فضای فیزیکی آنان تکمیل شده پرداخت می‌شود و همچنین حمایت و نظارت‌های مستمر نیز از این واحدهای دامپروری در روستاها انجام می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول