اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌ علیه بلاروس را بررسی می‌کنند

وزیر امور خارجه سوئد از برگزاری نشستی در روز جمعه با حضور دیگر وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد اعمال تحریم‌‌هایی علیه بلاروس خبر داده است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌ علیه بلاروس را بررسی می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آن لیند» وزیر امور خارجه سوئد گفته، وی به نشستی با حضور وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا دعوت شده تا در مورد اعمال تحریم‌های احتمالی علیه بلاروس به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

به نوشته وبگاه راشا تودی، لیند در مصاحبه با یک شبکه رادیویی روز چهارشنبه گفته: «امروز صبح، فراخوانی برای [برگزاری] نشستی با وزرای خارجه فوق‌‌العاده کشورهای اتحادیه اروپا در روز جمعه داده شد و ما به طور دقیق در مورد این [تحریم‌ها] بحث خواهیم کرد.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به تحولات اخیر در بلاروس، این کشور اروپایی را به اعمال تحریم‌هایی تهدید کرد.

بورل طی بیانیه‌ای گفت که اتحادیه اروپا آماده اتخاذ اقداماتی علیه مقامات این کشور به دلیل خشونت و بازداشت های غیرقانونی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا استفاده از زور علیه معترضان در این کشور را محکوم کرده و گفت که انتخابات اخیر در بلاروس با معیارهای بین المللی تطابق نداشته و آزاد و عادلانه نبوده است.

معترضان در شهر‌های مختلف بلاروس سه شب متوالی دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشته است.

دلیل شکل گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بود.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز شود و این در حالی بود که سهم خانم اسوتلانا تیخانوفکسایا، رقیب اصلی لوکاشنکو تنها ۹.۹ درصد آرا بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول