اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف 545 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 545 میلیارد ریال کالای قاچاق و بیش از 2 تن انواع مواد مخدر در استان خبر داد.

کشف 545 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

به گزارش خبرگزای فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از کشف 545 میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در عملیات‌های پلیس استان خبر داد و گفت:‌ این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 93 درصدی را به همراه دارد.  
 
وی بیان داشت: دشمن در سیاست‌های خود در برابر نظام اسلامی ایران، جنگ نرم و ایراد خسارت از طریق جنگ نرم و تحریف واقعیت‌های اجتماعی از طریق جنگ رسانه‌ای را دنبال می‌کند. 
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کارکرد رسانه در مواجهه با جنگ نرم دشمن و از سویی بسط احساس امنیت و انسجام همگانی بیان داشت: نیروی انتظامی در سالیان گذشته به خوبی با همراهی اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی و خنثی سازی دسیسه‌های دشمنان عمل کرده و بازتاب این تعاملات اثربخش، توسعه احساس امنیت و انضباط اجتماعی در جامعه بوده است. 
 
مفخمی با تاکید بر ضرورت اشرافیت و شناخت پلیس و دیگر دستگاه‌های متولی نظم و امنیت نسبت به مسائل اجتماعی تصریح کرد:‌ یکی از مهم ترین مولفه‌های این شناخت که در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز تجلی داشت،‌ بهره گیری صحیح از سرمایه‌های اجتماعی است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر آن تاکید می‌شود. 
 
وی با اشاره به راهبرد مردم محور پلیس در تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ یکی از این شاخصه‌ها، گام برداشتن پلیس در هوشمندسازی و  استفاده صحیح و بنیادین از ظرفیت‌های سازمانی و اجتماعی است که در ادامه این مسیر، اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند یاریگر پلیس باشند. 
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به برخی از مصداق‌های پلیس هوشمند در سطح استان چون سیستم مانیتورینگ هوشمند مرکز فرماندهی و کنترل و سیستم مانیتورینگ پلیس راهنمایی، تجهیز پلیس به ابزار پلیسی و الکترونیکی هوشمند از جمله دوربین البسه و دست افزار و سیستم هدایت هوشمند واحدهای گشت، راه اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در ارسال پیامک  با سرشماره 11086، راه اندازی سامانه ترخیص خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مرکز استان و ایجاد زیرساخت امن با استفاده سامانه‌های نوین در ناجا در انتقال شبکه دیتا و برقراری ارتباط با سامانه قوه قضاییه برخی اشاره داشت. 
 
کشف 5 میلیون عدد اقلام پزشکی در دوران کرونا در عملیات های پلیس استان مرکزی 
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه این استان در بحث مقابله با ویروس کرونا با اجرای طرح مرزبانی زیستی جزء اولین استان‌های کشور در مهار این بیماری در دوران اولیه شیوع این کرونا بود، خاطر نشان کرد: در دوران کرونا با برنامه ریزی‌های عملیاتی پلیس در تشدید نظارت‌ها برخوردهای قاطع با مخلان اقتصادی در تهیه و توزیع اقلام پزشکی صورت پذیرفت و بیش از 5 میلیون اقلام پزشکی از محتکران و مخلان اقتصادی کشف شد. 
 
کشف نزدیک به2 تن مواد مخدر و 545 میلیارد ریال کالای قاچاق 
مفخمی شهرستانی در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس در مبارزه با قاچاق کالا در سال جهش تولید به تشریح بخشی از دستاوردهای پلیس استان در مبارزه با قاچاق کالا اشاره داشت و گفت:‌ 545 میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های پلیس استان در سال جاری کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 93 درصدی را به همراه دارد و در این عملیات‌ها 267دستگاه خودرو توقیف و 532 فرد نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. 
 
وی به برنامه‌های پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر به عنوان بخشی دیگر از مطالبه مردمی نیز اشاره داشت گفت: در پنج ماهه ابتدای امسال یک هزار و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 86 نفر قاچاقچی دستگیر و 5 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شده و 3هزار و 33 نفرمعتاد و خرده فروش نیز دستگیر و معتادان با همکاری دیگر سازمان‌های مسئول ساماندهی شده‌اند. 
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی اجرای طرح‌های عملیاتی ظفر در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اثربخش پلیس در افزایش رضایت‌مندی عمومی خواند و اظهار داشت: از ابتدای سال 6 مرحله طرح ظفر در 24 نقطه از استان با بررسی دقیق کارشناسی و احصاء‌ مطالبات مردمی اجرایی شده و هم چنان این طرح‌ها تداوم خواهد داشت. 
 
این مقام مسئول در ادامه به دستاوردهای پلیس در برخورد با جرایم اقتصادی در سطح استان مرکزی نیز اشاره داشت و با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در این استان گفت: ارزش ریالی مجموع کشفیات پلیس در جرایم اقتصادی در جرایمی چون اختلاس، اخلال در نظام اقتصادی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، پولشویی، رباخواری، تبانی در معاملات دولتی، فرار مالیات، احتکار و تعدی در حدود 184میلیارد ریال بوده و 25 هتکار از اراضی ملی نیز رفع تصرف شده است. 

افزایش 29 درصدی جرایم سایبری در سطح استان

 فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پلیس استان در توسعه امنیت سایبری از افزایش 29 درصدی جرایم سایبری در سطح استان در مدت مقایسه سال قبل خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی هدفمند انجام شده، کشفیات سایبری پلیس استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36درصد افزایش داشته است و میزان کشف به وقوع جرایم در این حوزه در حدود 85 درصد بوده است که این میزان 17 درصد از شاخص کشوری بالاتر است. 
 
مخفمی شهرستانی با اشاره به نوع فراوانی جرایم سایبری در استان مرکزی گفت:‌ کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب افراد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین پرونده‌های قضائی پلیس فتا استان را تشکیل می‌دهد. 
 
وی با اشاره به کاهش 3 درصدی کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در استان ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون در مجموع 195 نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، 154 نفر در محورهای مواصلاتی و 41 نفر در حوزه‌های درون شهری بوده است. 
 وی برنامه‌ریزی در افزایش ارتقاء‌ ایمنی ترافیکی را ضرورتی مهم خواند و گفت: در حوزه برخورد پلیس با رانندگان متخلف، 8 هزار و 4 دستگاه خودرو و 4 هزار و 477 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال شده است. 

 مخفمی شهرستانی به بخشی دیگر از خدمات پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 23 هزار و 945 بازدید خودرویی، 85 هزار و 391 تعویض پلاک خودرو و 1356 مورد تعویق پلاک موتورسیکلت، 2 هزار و 448 مورد نقل و انتقال وسایل نقلیه، 5 هزار و 912 مورد صدور گواهینامه انجام پذیرفته است. 
 
وی اضافه کرد:‌در بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی در ارتقاء فرهنگ ترافیک نیز 1200 نفر فرهنگ یار پلیس آموزش دیده‌اند و برای 1752 نفر از رانندگان ناوگان عمومی نیز برنامه‌های آموزشی اجرا شده است. 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به مصالحه 83 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری در حدود یک هزار و 838 مورد انواع خدمات مشاوره‌ای از سوی کارشناسان مشاوره پلیس به شهروندان ارائه شده است. 
 
مفخمی توجه به دغدغه‌های مردمی درحوزه ماموریت‌های ناجا را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در تحقق یک پلیس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی‌های اجتماعی در ، نیروی انتظامی در رویکرد جامعه محور خود توجهی ویژه با انجام برآوردهای اجتماعی و بازخوردگیری از شهروندان دارد و راهبردهای ماموریتی خود را بر این اساس برنامه ریزی می‌کند. 
وی در ادامه سامانه 197 در نیروی انتظامی را از مولفه‌هایی مهم در پاسخگویی پلیس به مردم دانست و اظهار داشت: سامانه تلفنی 197 بستری است در ارتباط شهروندان با مسئولان نیروی انتظامی که در تحقق کیفی و تاثیردهی هر چه بیشتر دیدگاه های شهروندان در ماموریت‌های انتظامی، در این سامانه سعی بر نگاه تحلیلی و کارشناسی و ارائه بازخورد مناسب و سریع به فردتماس گیرنده است. 
 
وی این سامانه را یکی از بهترین سامانه‌های ارتباطی با مسئولان خواند وگفت:‌ با افزایش 5 درصدی از ابتدای سال تا کنون 15 هزار و 43 مورد تماس با سامانه تلفنی 197 دفتر نظارت همگانی پلیس استان گرفته شده که این خود نشانی از افزایش اعتماد به رویکرد پاسخگویی و شفافیت در ناجاست. 
 
در پایان این مراسم به مناسبت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه فعال در حوزه نظم و امنیت اجتماعی با اهداء لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول