اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آمادگی دانشگاه شهرکرد برای برگزاری کنکور سراسری/ ابراز رضایت از آزمون ارشد و دکتری

رئیس دانشگاه شهرکرد ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کنکور سراسری گفت: در برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری جزو استان‌های موفق بودیم.

آمادگی دانشگاه شهرکرد برای برگزاری کنکور سراسری/ ابراز رضایت از آزمون ارشد و دکتری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز سعید کریمی گفت: دانشگاه شهرکرد دانشگاه جامع یا مادر در استان است که بالغ بر هشت هزار دانشجو در ۲۱۰ رشته گرایش در ۸ دانشکده در آن مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: دانشگاه شهرکرد به واسطه موقعیت جغرافیایی مناسب در پژوهشکده علوم طلوع، پژوهشکده نانو، انتقال جنین دام، زیست فناوری در تولید و بروزرسانی علم تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه شهرکرد ۳۶۰ عضو هیات علمی دارد و اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد از دانشمندان جوان و تعدادی از آن‌ها از هیات علمی‌های یک درصد برتر دنیا هستند و ارتباطات خوبی با کشور‌های خارجی همچون استرالیا و کانادا برقرار است.

کریمی اظهار داشت: پژوهشکده انتقال جنین دام همچون پژوهشکده رویان بسیار تاثیرگذار است و  با گاو‌داری‌های بزرگ و صنعتی در خصوص طرح‌های انتقال جنین دام فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به برگزاری کنکور ارشد و دکتری گفت: تمامی پروتکل‌ها همچون تهویه هوا، فاصله‌گذاری ۲ متری، ضدعفونی انجام شد و جزو استان‌های با عملکرد مثبت در خصوص برگزاری آزمون ارشد و دکتری بودیم و آمار تعداد افراد شرکت‌کننده در کنکور کارشناسی به طور دقیق اعلام نشده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری کنکور باید با آموزش و پرورش جلساتی برگزار شود که پروتکل‌ها به طور دقیق اجرایی شود که حدود هفت هزار نفر در کنکور ۹۹ در پنج دانشکده سه سالن سلف سرویس شرکت می‌کنند که با کاهش تراکم تعداد حوزه‌ها افزایش می‌یابدو از سالن‌های ورزشی و مطالعه نیز استفاده خواهدشد.

کریمی با اشاره به محدودیت بودجه‌ و کاهش درآمد‌ها گفت: فعالیت ما نیز همانند سایر دستگاه‌ها تحت شعاع محدودیت‌ها قرار گرفته که در انجام پروژه‌ها سرعت‌عمل کند شده و براساس اولویت اجرایی می‌شوند.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه شهرکرد برای ایجاد درآمد، افزود: برای توسعه واحد دامپروری دانشگاه تلاش می‌کنیم که درآمد اختصاصی را از این طریق افزایش بدهیم هم‌چنین با کمک خیرین در ساخت چند خوابگاه‌ دانشجویی و اجاره آن‌ها به هیات‌های علمی دیگر منبع‌درآمدی برای دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: خابگاه ۱۵ خرداد آماده بهره‌برداری است که از تراکم دانشجویان در خابگاه‌ کم می‌شود و به استاندارد‌ها نزدیک می‌شویم؛ خوابگاه‌های پسرانه نیز قدمت ۴۰ ساله دارند که تعمیر و بازسازی آن‌ها نیازمند بودجه است که می‌بایست خیرین کمک کنند.

کریمی با اشاره به پیشرفت دانشکده دامپزشکی شهرکرد، خاطر‌نشان کرد: این دانشگاه ۱۰ سال است که با وجود محدود بودن بودجه پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد داشته و نیازمند تجهیزات است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: در دانشگاه‌ شهرکرد با جمع‌آوری آب‌های سطحی و سپس تصفیه آن در کشاورزی و طرح‌های زراعی و فضای سبز و آبیاری گل‌های محمدی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد ورودی‌های ترم جدید دانشگاه‌ شهرکرد گفت: دامنه ورودی دانشجو در این دانشگاه دوهزار الی دوهزار و ۵۰۰ نفر است که تعدادی از آن‌ها ورودی‌ رشته‌های بدون آزمون هستند.

وی با اشاره به آبیاری فضای سبز دانشگاه گفت: دانشگاه شهرکرد چهار حلقه چاه آب دارد که دو حلقه از آن خشک شده و آب لازم از دو حلقه دیگر تامین می‌شود و در صورت حضور دانشجو اولویت با تامین نیاز آبی دانشجویان و سپس آبیاری فضای سبز است.

کریمی در خصوص  پرداخت وام‌های دانشجویی خاطر‌نشان کرد: منبع پرداخت وام‌‌های دانشجویی پول غذا، خوابگاه و سایر درآمد‌هاست که باتوجه به وجود کرونا درآمد کاهش یافته ولی در تلاش برای پرداخت وام به تمامی دانشجویان متقاضی هستیم هم‌چنین شهریه متغیر از دانشجویان شبانه گرفته نشده است و ترم بعدی نیز پرداخت شهریه منوط به نظر هیات امنای دانشگاه می‌باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: سرمایه‌گذاری در طرح سلول‌های خورشیدی که در تولید انرژی سالم و پاک نقش‌ دارد نیز استقبال می‌شود که باید سرمایه‌گذار جذب شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول