اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

هپکو برای تولید و اشتغال مدیری متخصص و غیرسیاسی می‌خواهد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرکت هپکو که به شستا واگذار شده برای احیای تولید و اشتغال و رفع مشکلات مردم نیاز به مدیر توانمند و متخصص دارد و نباید مدیر سیاسی در راس باشد.

هپکو  برای تولید و اشتغال مدیری متخصص و غیرسیاسی می‌خواهد

سید کاظم موسوی گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه مدیران شرکت های دولتی واگذار شده که تجربه ناکامی در خصوصی دارند باید افراد متخصص و غیر سیاسی باشند، اظهارداشت: شرکت هپکو یک شرکت تولید و فنی بوده که مانند شرکت کشت و صنعت مغان مورد غارتگری قرار گرفت. ما باید این شرکت ها را برای مردم و توسعه اشتغال و زیرساخت‌های کشور حفظ کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: برخی مدیرانی که گماشته می‌شوند کاری نبوده و سیاسی هستند به همین علت با سیاسی کاری نمی توان مشکلات و معیشت و بیکاری مردم را حل کرد. سیاسی کاری برای افراد و مدیران سیاسی است و نباید بنگاه‌های تولیدی که با مردم سروکار دارند سیاست زده شوند.

نماینده مردم اردبیل افزود:‌ این بنگاهها مدیران اقتصادی می خواهند خل و خرج خود را تامین کرده و علاوه بر حفظ اشتغال موجود سودده باشند در غیر این صورت در معرض ورشکستگی و زیان دهی و تعدیل نیرو قرار می‌گیرند.

موسوی با اشاره به نظارت دولت و فراهم کردن بستر تولید از طریق سیاستگذاری تصریح کرد: مدیران شرکت های دولتی واگذار شده که تجربه ناکامی دارند باید مدیران با کیفیت و توانمند در رأس آنها مدیریت کند تا به جامعه امید بدهد چرا که سرمایه های ملی محسوب می شوند.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم در سال جهش تولید باید به تولیدات داخل و اشتغال توجه شود و تا جایی که قانون و ظرفیت تولید و توان داخلی اجازه می‌دهد در پروژه ها از محصولات و تجهیزات این شرکت‌ها و نظایر آن استفاده کرد.

وی در مورد اینکه برخی دستگا‌ه‌های دولتی ترجیح می‌دهند تجهیزات را از طریق واردات تامین کنند، یادآور شد: چرا باید مدیران دولتی خریدار محصولات خاص کشور های خارجی نظیر سوئد و هلند باشند. محصولات داخلی به لحاظ دانش فنی کمتر از نمونه های اروپایی نیست. این کم لطفی، بی حرمتی و بی عدالتی به توان تولید داخلی و نیروهای بومی تحصیل کرده است و استفاده از آنها مگر در شرایط ضروری، حرام است.

موسوی با بیان اینکه درآمدهای نفتی با کاهش شدید روبرو است، عنوان کرد: شرکت شستا مجموعه بزرگی است که اگر با کارشناسی و مدیریت فنی و اقتصادی حفظ شود می توان کشور را با آن چرخاند به شرطی که بتوان به صنعت داخلی اکتفا و توجه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول