اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

توافقات برای احداث کارخانه فروکروم در ارزوئیه/خام فروشی گران‌قیمت‌ترین سنگ معدنی!

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس گفت: ایجاد کارخانه فروکروم دغدغه دیرین مردم شهرستان بوده است و در نهایت طی جلسه‌ای با حضور استاندار کرمان و شرکت‌های معدنی به این جمع‌بندی رسیده شد که کارخانه فروکروم در ارزوئیه احداث شود.

توافقات برای احداث کارخانه فروکروم در ارزوئیه/خام فروشی گران‌قیمت‌ترین سنگ معدنی!

صمدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: ایجاد کارخانه فروکروم دغدغه دیرین مردم شهرستان بوده است و قبلاً در بافت و ارزوئیه کلنگ کارخانه خورده ولی به سرانجام نرسیده است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس عنوان کرد: عمده ذخائر کروم با عیار بالا در شهرستان ارزوئیه است و گران‌قیمت‌ترین سنگ معدنی است که متأسفانه تا به امروز خام فروشی می‌شد.

وی گفت: دغدغه‌ام از اولین روزهای انتخاب به‌عنوان نماینده ایجاد کارخانه فروکروم بوده است و با سرمایه‌گذارهای مختلفی جلسه گذاشته شد و چندین جلسه در این چندین ماه گذاشته شد که در نهایت در جلسه دیروز در تهران به این جمع‌بندی رسیده شد که کارخانه فروکروم در ارزوئیه احداث شود.

اعلام آمادگی برای احداث یک کارخانه ۲۵ هزار تنی فروکروم

همچنین به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، با پیگیری‌های استانداری کرمان و نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر پس از مطالعات امکان‌سنجی برای احداث یک کارخانه ۲۵ هزار تنی فروکروم اعلام آمادگی کرد.

بر اساس این گزارش روز سه‌شنبه مدیران گل گهر و مدیران شرکت کرومیت اسفندقه در حضور استاندار کرمان توافق کردند این طرح را با مشارکت یکدیگر به نتیجه برسانند.

در این جلسه توافق شد به هر میزان که شرکت کرومیت اسفندقه پهنه به گل‌گهر اعلام کند در زمینه اکتشافات تکمیلی و استخراج در پهنه‌های دارای پروانه سرمایه‌گذاری کند و بابت این سرمایه‌گذاری درصدی از تولید را مالک شود جزییات این توافق پس از تهیه جزییات کارشناسی ظرف 10 روز آینده به امضای طرفین خواهد رسید.

در بخشی دیگر از مصوبه این جلسه مقرر شد پس از آنکه کارخانه ۲۵ هزار تنی فروکروم از سوی گل‌گهر احداث شد، ۴۰ درصد سهام کارخانه با قیمت کارشناسی به شرکت کرومیت اسفندقه منتقل شود. قرار است در مقابل واگذاری این سهام، شرکت کرومیت اسفندقه نیز تامین خوراک کارخانه را به قیمت کارشناسی به مدت 20 سال تضمین کند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول