اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فضای مدارس، اماکن ورزشی و بقاع متبرکه در اختیار هیأت‌های عزاداری ری

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه حرکت دسته‌جات و برپایی ایستگاه صلواتی در ایام محرم و صفر ممنوع است، گفت: عزاداری هیأت‌ها در فضاهای روباز مدارس، اماکن ورزشی و بقاع متبرکه با رعایت فاصله دو متری افراد و بدون هیچ گونه توزیع نذری و در حداکثر زمان 2 ساعت برگزار می‌شود و در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز هیچ مراسمی با حضور مردم و هیئات برگزار نخواهد شد.

فضای مدارس، اماکن ورزشی و بقاع متبرکه در اختیار هیأت‌های عزاداری ری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری بعدازظهر امروز در جلسه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مدیریت کرونا در شهرستان ری که در محل فرمانداری برگزار شد،  اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد اوج ویروس کرونا و میزان شیوع و درگیری این بیماری در کشور بودیم که اکنون این وضعیت به ثبات رسیده و از آینده آن نیز بی‌اطلاع هستیم و در صورت تجمعات و عدم رعایت موازین بهداشتی، امکان اوج بیماری وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه ماه محرم را پیش رو داریم، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت مردم، برگزاری مراسمات مذهبی در ماه‌های محرم و صفر امسال مانند سال‌های گذشته نخواهد بود لذا با توجه به نگاه ویژه موجود در کشورمان به برگزاری مراسمات مذهبی و ملی نیاز به ایجاد هماهنگی بیشتری احساس می‌شود.

معاون استاندار تهران ادامه داد: در کشور ما از سال گذشته و همزمان با شیوع بیماری کرونا با همکاری مردم تعدادی از مراسمات برگزار نشد و هم اکنون نیز امکان بازگشت به شرایط عادی تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا امکان پذیر است.

توکلی با تأکید بر اجتناب از برخوردهای دو قطبی، اضافه کرد: اگر تصمیمی در ستاد کرونا اتخاذ و ابلاغ می‌شود باید الگوی رفتاری دستگاه‌ها باشد و نباید دستورالعمل و نگاه‌های متفاوت باعث ایجاد برخوردهای دوقطبی شود. 

وی بیان کرد: دستورالعمل ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسمات عزاداری باید سرلوحه امور قرار گیرد و کسی خارج از این مجموعه‌ها اقدام به برگزاری برنامه‌های عزاداری نکند. 

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه حرکت هرگونه دسته جات و هیأت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر ممنوع است، عنوان کرد: باتوجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا عزاداری هیأت‌ها در فضاهای روباز با رعایت فاصله دو متری افراد و بدون هیچ گونه توزیع نذری و در حداکثر زمان 2 ساعت برگزار خواهد شد و در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز هیچ مراسمی با حضور مردم و هیأت‌های عزاداری برگزار نخواهد شد.  

توکلی افزود: به دلیل تنوع قومیت‌ها در شهرستان ری، هماهنگی‌های بیشتری باید انجام بگیرد که اداره تبلیغات اسلامی باید در این زمینه ورود کند، لذا هرگونه اظهار نظر باید در شرایطی باشد که یا مصوبه جلسه نظارت بر رعایت پروتکل‌های شهرستانی را به همراه داشته باشد یا بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا ابلاغ شده باشد.

وی در ادامه مطرح کرد: رسانه‌ها نقش بسزایی در شکل گیری پویش‌های مختلف چگونگی برگزاری مراسمات را دارند و باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در این زمینه استفاده شود. 

معاون استاندار تهران تأکید کرد: هیچ‌گونه ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان ری نداریم و باید دستورالعمل‌های چگونگی برگزاری مراسمات از جمله رعایت فاصله گذاری‌های دو متری و استفاده از ملزومات بهداشتی و غیره به تمامی شهرها و روستاهای سطح شهرستان ابلاغ شود. 

توکلی با اشاره به لزوم در اختیار قراردادن رایگان مدارس به هیأت‌های متقاضی، گفت: مدارس باید برای در اختیار قرار دادن فضا به هیأت‌ها همکاری کنند و بدون دریافت هیچ گونه وجهی با نظارت مسؤولان و بخشداران این مراسمات برگزار شود.

وی با تأکید بر حفظ ایمنی محل برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم ابراز کرد: آتش‌نشانی‌های سطح شهرستان باید ایمنی مدارسی که اقدام به برگزاری هیأت دارند را بررسی کنند و مدیران هیأت‌ها نیز نسبت به بیمه شرکت کنندگان در مراسمات اقدام کنند.

فرماندار شهرستان ری ابراز کرد: تخلفات و عدم پای‌بندی به قوانین رصد و در مرحله نخست نسبت به ابلاغ تذکرات شفاهی و در مرحله دوم به صورت کتبی اقدام می‌شود که در صورت تکرار تخلف بر اساس دستورالعمل ابلاغی برخورد جدی انجام می‌گیرد.

توکلی عنوان کرد: در شهرستان ری با توجه به وجود بقاع متبرکه علاوه بر سالن‌های ورزشی امکان اختصاص فضای باز امامزاده‌ها به هیئات متقاضی نیز وجود دارد.  

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: فصل دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه که در حال انجام است با تدبیر مقام معظم رهبری در سطح کشور آغاز شد و تمام نهادها، دستگاه‌های دولتی، تشکل‌ها، سمن‌ها و همه اقشار مردم در حد توان، برای این اقدام مشارکت کردند تا در شرایط به وجود آمده یاری رسان هموطنان آسیب دیده از کرونا باشند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ری خیریه‌ها و تشکل‌ها اقدامات خوب و مؤثری در مقابله با کرونا و آسیب‌های ناشی از آن داشتند، لذا با توجه به عملکرد بسیار خوب این نهادها امیدواریم به زودی شاهد افزایش تشکل‌ها در سطح شهرستان ری باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول