اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

محرمی باشکوه با رعایت پروتکل بهداشتی/ هیات مذهبی پیشگام تبعیت ازستاد کرونا

رئیس شورای هیات مذهبی گچساران گفت: امروز باید در کنار هم و با همدلی به دنبال ایجاد بستری باشیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی محرمی باشکوه را برگزار کنیم.

محرمی باشکوه با رعایت پروتکل بهداشتی/ هیات مذهبی پیشگام تبعیت ازستاد کرونا

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، اولین نشست کارگروه برگزاری مراسمات عزاداری ایام ماه محرم با ریاست معاون فرماندار و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی مراد کاظم پور اظهار کرد: با برحسب دستور مقام معظم رهبری ستاد هماهنگی ملی محرم تشکیل شد و بر حسب  آن تکالیف ستاد ملی کرونا مامور به تدوین سند پروتکل شد.

 وی گفت: برخی از بیرون به دنبال آن بودند تا بین دولت، مردم و کادر درمانی و پزشکی را در مقابل هم قرار دهند اما فراموش کردند که اینجا ایران است و رهبر آن اعلام می‌کند من هم تابع ستاد ملی کرونا هستند و وزیر بهداشت آن  هم خود یک بچه هیئتی است که خود پای کار آمده است.

کاظم پور بیان کرد: آنهایی که از بیرون به دنبال قرار دادن هییتی ها و کادر درمان هستند فراموش کردند چگونه در کشورهای خودشان با کمبود تخت روبرو شدند و نتوانستند این بیماری را کنترل کنند اما در ایران اسلامی و انقلابی بچه های هیئتی به صحنه آمدند  و مشاهده کردیم با فرمان مقام معظم رهبری هیئتی ها به صحنه آمدند و نشان دادند هیئت تعطیل نیست.

وی ادامه داد: وقتی قرار شد گندزدایی صورت بگیرد این بچه هیئتی‌ها بودند که پای کار آمدند و وقتی در کشور با کمبود ماسک روبرو شدیم و عده ای مشغول احتکار ماسک بودند این هیئتی‌ها بودند که پای کار آمدند و ماسک کشور را تامین کردند و هنگامی که کرونا موجب شد برخی از مشاغل با تعطیلی مواجه شود و عده‌ای آسیب دیدند باز  مشاهده کردیم هر هیئت به یک موسسه خیریه تبدیل شد.

 رئیس شورای هیات مذهبی گچساران عنوان کرد: امروز با افتخار می‌گویم بچه هیئتی‌های گچساران بیشترین کمک مومنانه را در سطح استان انجام دادند و  بیشترین طبخ غذا  و بهترین عملکرد در گندزدا‌یی و بیشترین تولید ماسک توسط هیئت های مذهبی گچساران در ایام کرونا نشان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی گچساران است.

کاظم‌پور ابراز کرد: هرچند گلایه‌مندی‌هایی از مسئولین به دلیل این که حتی یک خسته نباشید هم به بچه‌ها نگفته‌اند، وجود دارد و متاسفانه در همین  سند ستاد ملی کرونا آمده است که اگر هیئتی‌ها  پروتکل را رعایت نکنند یارانه آنها قطع می‌شود و این درحالی است که هیئت متعلق به مردم است و تاکنون هیچ کمکی از سوی نهادهای دولتی به هیئت‌ها نشده است.

وی ادامه داد: این سند افتخار هیئت‌های مذهبی است که مردمی هستند چنانکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند هیئت‌های مذهبی دارای چند ویژگی هستند که آنها را از سایر تشکل‌هاو جمع‌ها جدا می‌سازد.

 رئیس شورای هیات مذهبی گچساران افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اولین ویژگی هیئت‌ها این است که توسط مردمی که علاقه‌مند  به اسلام و ائمه طاهین هستند اداره می‌شوند و بر محور عشق به ائمه تشکیل شدند  و ویژگی دوم این است که هزینه‌های این هیئت‌ها توسط خود مردم تأمین می‌شود و نه دستگاه‌های دولتی و حکومتی و ویژگی سوم هم این است که سه عنصر مردم، روحانیت و مداح در این هیئت ها جمع شدند و این از برکات هیئت‌های مذهبی است.

کاظم‌پور اذعان کرد: هیئتی ها نمی توانند نسبت به آسیب‌های اجتماعی که جامعه را تهدید می‌کنند بی تفاوت باشند بلکه شاهد هستیم با همفکری هم به دنبال ادامه راه کار هستند و امروز باید در کنار هم و با همدلی به دنبال ایجاد بستری باشیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی محرمی باشکوه را برگزارکنیم.

وی در ادامه گفت: ما تابع قانون و قوانین ستاد پروتکل هستیم و امسال سعی بر آن داریم که در ادامه ایام ماه محرم در این شب‌ها به سراغ خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و کادر درمان و پزشکی برویم و سعی کنیم در مراسمات مذهبی خود از خانواده‌های شهدا تجلیل  به عمل آوریم.

انتهایپیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول