اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بهرام قاسمی:اینستکس می‌توانست مرکزیتی برای مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا باشد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس عنوان کرد: اینستکس می‌توانست و باید مرکزیتی برای چندصدایی و مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا در اعمال تحریم‌های خلاف قانون و مغایر با تمام موازین بین‌المللی و انسانی باشد.

بهرام قاسمی:اینستکس می‌توانست مرکزیتی برای مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا باشد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امشب درباره تماس و گفت‌و‌گوی تلفنی ماکرون رئیس جمهور فرانسه و حسن روحانی عنوان کرد: تماس و گفت‌وگوهای امانوئل ماکرون و حسن روحانی روسای جمهوری ایران و فرانسه مهم و تاثیرگذار در دو نقطه از جغرافیای جهان با اشتراکات بسیار در حوزه تاریخ، تمدن و فرهنگ و سابقه دیرینه روابط چند صد ساله، به خصوص در مقاطع حساس در جهان برآشفته از چالش‌های گوناگون و غیرقابل تصور در حوزه‌های مختلف سیاسی، بین المللی، بهداشت و سلامت و نزاع‌های گوناگون منطقه‌ای همواره گام و نقطه آغازینی برای ورود به دوره‌هایی از همکاری و همراهی در جهت درک و فهم بیشتر بین دو دولت، در تلاشی ثمربخش در جهت صلح، ثبات و امنیت جهانی و برخی مشکلات منطقه‌ای بوده است.

وی افزود: بی شک یکی از موضوعات بسیار مهم، رایزنی دو رئیس جمهور پیرامون وضعیت آخرین تحولات جهان که هر دو کشور طی دهه‌های گذشته نیز در همراهی و همکاری‌ها نقش موثری در جلوگیری از افزایش تنش‌ها و ثبات بخشی داشته‌اند، بوده است.

قاسمی عنوان کرد: یکجانبه گرایی آمریکا و تلاش مجدد ترامپ بعد از خروج غیرقانونی از برجام و هوس بازگشت مجدد او برای تخریب و نابودی کامل موفق ترین تفاهم قرن بیست و یکم در عرصه جهانی نیز موضوع مهمی است که باید طرف‌های اروپایی برجامی ایران بدان توجه کنند و این موضوع بی شک از مباحث گفت‌وگوی دو طرف بوده است.

سفیر ایران اضافه کرد: تردیدی نیست که اروپای علاقه‌مند به جهان چند صدایی باید برای تحقق این هدف متعالی بشری، وظایف و تعهدات بیشتری را علیرغم تمامی فریادهای بی جا و تهی و تبلیغاتی و تخریبی ایالات متحده آمریکا به عمل آورد.

قاسمی گفت: اینستکس می‌توانست و باید مرکزیتی برای چندصدایی و مقابله با تک تازی‌های نامشروع آمریکا در اعمال تحریم‌های خلاف قانون و مغایر با تمام موازین بین‌المللی و انسانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در تماس و گفت‌و‌گوها همواره به صراحت دیدگاه‌ها، برداشت‌ها و ارزیابی و تحلیل طرفین مطرح و در عین آگاهی و آشنایی مستقیم و بدون هرگونه واسطه‌ای، نقاط اشتراک و افتراق معلوم و راهی برای تقویت نگاه‌های مشترک در حد امکان آغاز می‌شود.

قاسمی بیان کرد: فرانسه می‌تواند بیش از همیشه نه تنها در صحنه جهانی و اروپایی که در رابطه با ایران از جایگاه والاتری در حوزه درک، فهم و همکاری‌های دوستانه برخوردار باشد.

وی گفت: تجربه و تاریخ به ما به خوبی آموخته است که برترین و ایده آل‌ترین روش برای تامین منافع مشترک و توسعه همکاری‌ها در هر حوزه‌ای، گفت‌و‌گو و تبادل نظر بین مقامات عالیرتبه به خصوص در شرایط خطیر و حساس است. راهی که روسای جمهور روحانی و ماکرون بدان واقف و آن را به خوبی پی می گیرند.

گفتنی است امروز روحانی و ماکرون تلفنی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه ۲۲ مردادماه) در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با وی، با تاکید بر اینکه اروپا نباید تحت تاثیر آمریکا قرار گرفته و در دام این کشور بیافتد، گفت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از ۱۸ اکتبر باید تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود و اگر آمریکا بخواهد اقدامی برخلاف آن انجام دهد، نقض قطعنامه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول