اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بیش از 30 میلیارد سرمایه گذاری برای هیچ/ زیرساخت‌ها، افتتاح نشده پوسیده شدند!

ایجاد مرز بین‌المللی چیلات در شهرستان دهلران برای جلوگیری از مشکلات زائران و تاجران ضروری است در حالی که بعد از گذشت چند سال و هزینه 30 میلیارد تومانی کماکان به بهره برداری نرسیده است.

بیش از 30 میلیارد سرمایه گذاری برای هیچ/ زیرساخت‌ها، افتتاح نشده پوسیده شدند!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، افزایش تردد زائرین طی سال‌های گذشته در مرز مهران بروز مشکلاتی را برای زائران و همچنین تاجرانی که به صادرات و واردات از مرز بین‌المللی مشغولند در پی داشت؛ که از جمله می‌توان به مشکلات بهداشتی، اسکان و... برای زائران و همچنین توقف صادرات و واردات چند هفته‌ای از مرز بین‌المللی اشاره کرد.

بروز این مشکلات در سال‌های گذشته ایجاد یک مرز بین المللی دیگر در استان را ضروری ساخت؛چیلات در شهرستان دهلران از جمله گزینه‌هایی بود که طی سال‌های گذشته برای ایجاد یک مرز بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

هرچند تاکنون هزینه‌های بالایی برای ایجاد این مرز بین‌المللی صرف شده و مسوولین وعده‌های بسیاری جهت تحقق این مهم داده‌اند اما تاکنون شاهد تحقق این وعده‌ها و بهره برداری از این مرز بین‌المللی نبوده‌ایم.

توسعه و پیشرفت دهلران 

کاظمی یکی از شهروندان دهلرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت :چندین سال است که مسوولین وعده تکمیل و بهره‌برداری از مرز بین‌المللی چیلات را می‌دهند اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: بی‌شک راه‌اندازی این مرز بین‌المللی در شهرستان دهلران توسعه و پیشرفت این شهرستان را درپی خواهد داشت.

ضرورت پیگیری موضوع توسط مسوولان

محمدیان یکی دیگر از شهروندان دهلرانی، می‌گوید: مطمئناً ایجاد چنین مرز بین‌المللی در شهرستان محرومی مانند دهلران می‌تواند فواید زیادی را برای مردم منطقه در پی داشته باشند.

محمدیان ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع ضروری است مسوولین استانی و شهرستانی تلاش بیشتری جهت راه‌اندازی این مرز بین‌المللی در شهرستان دهلران داشته باشند.

هزینه ۳۰ میلیاردی در مرز چیلات

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام طی روزهای گذشته در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور به کسب مجوز گذر مرزی چیلات اشاره و بیان کرد: زیرساخت‌های این گذر مرزی آماده شده و در این مسیر بالای ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما در آن طرف مرز کماکان کار خاصی انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه بارها از طریق وزارت امورخارجه، وزارت کشور، سفیر ایران در عراق و همتایان عراقی مشکلات گذر مرزی، بازارچه چیلات و بازارچه چنگوله و اخیراً هلاله شمالی را پیگیری کرده‌ایم، افزود: امیدواریم با توجه به توافقات حاصل شده به زودی شاهد رفع موانع پیش رو در این حوزه باشیم.

ایجاد فیبر نوری در منطقه

رضا حسن‌بیگی مدیر ارتباطات زیرساخت استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فیبر نوری در این منطقه هزینه شده است.

وی افزود: سال‌های گذشته بنا بود که از این مرز جهت تردد استفاده شود و همین امر موجب شد تا به سرعت  جهت ایجاد ۳۰ کیلومتر فیبر نوری در این منطقه اقدام کنیم.

عدم آمادگی زیرساخت‌ها در کشور عراق 

آیت قیصربیگی روابط عمومی استانداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات از سوی طرف ایرانی فراهم شده اما این مهم از سوی طرف عراقی با توجه به بروز مشکلات داخلی تاکنون انجام نشده و زیرساخت‌ها در آن‌سوی مرز فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا پیگیری این مهم را به تعویق انداخته است، اظهار کرد: ساخت آزادراه پل زال_ چیلات بی‌شک انگیزه قوی جهت ایجاد زیرساخت‌ها در آن سوی مرز خواهد بود.

روابط عمومی استانداری ایلام در پایان گفت: پیگیری‌ها جهت حصول نتیجه از سوی مسوولان استانی و کشوری ادامه خواهند داشت.

گزارش: مریم نظری

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول