اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

یک روستای بدون بیکار در هر بخش استان سمنان معرفی می‌شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت‌گرفته که تا پایان سال ۱۴۰۰ در هر بخش استان سمنان یک روستای بدون بیکار را معرفی کنیم.

یک روستای بدون بیکار در هر بخش استان سمنان معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان در نشست بخشداران استان سمنان اظهار کرد: نیاز است تا دهیاران به‌منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در سطح روستاها، در مناصب خود با قدرت و قوت از سوی شوراهای اسلامی روستاها حمایت شوند و در این راستا، بخشداران می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا کنند.

او گفت: ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته از سوی بخشداران و دهیاران در بحث مدیریت مقابله با کرونا در بخش‌ها و روستاها، نیاز است تا در ادامه این مسیر نیز تلاش‌ها باقوت ادامه یابد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: با توجه به نزدیکی ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع) و با عنایت به صدور دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، نیاز است تا بخشداران و دهیاران در بحث چگونگی برگزاری مراسم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ضمن تعامل مطلوب با روستائیان، نسبت به نظارت و بازرسی اهتمام ویژه داشته باشند.

صمیمیان ادامه داد: در تلاش هستیم تا با ساماندهی بحث شرکت تعاونی دهیاری‌ها، اتحادیه شرکت تعاونی دهیاری‌های استان را نیز تشکیل دهیم.

او گفت: در ۱۴ تیر سال جاری با حضور معاون وزیر کشور در استان سمنان، از تمبر سه روستای بدون بیکار در استان رونمایی شد و در همین راستا، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت بخش‌ها و روستاها، تا پایان سال ۱۴۰۰ در هر بخش یک روستای بدون بیکار را معرفی کنیم.

سعید متقی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان هم در همایش بخشداران استان گفت: بخشداران به‌واسطه ذات کاری خود و مواجهه مستقیم با مردم، بیشتر با مشکلات و مطالبات آنان در بخش‌ها و روستاها سروکار دارند و باید تلاش کنیم تا با تجهیز امکانات و نیروی انسانی در بحث رفع مشکلات مردم در روستاها و رسیدگی به مطالبات آنها، کمک‌حال بخشداران باشیم.

او گفت: بخشداران استان در موج اول شیوع بیماری کرونا، تلاش بسیار ارزنده و قابل‌تقدیری را داشتند که نیاز است تا همچنان به‌واسطه وظیفه انسانی و سازمانی خود، در ادامه مسیر مقابله با این بیماری نیز تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان افزود: می‌توان گفت که بخشی از موفقیت مجموعه استان در بحث مدیریت و کنترل بیماری کرونا در موج اول، مرهون تلاش‌ها و زحمات بخشداران و دهیاران در سطح بخش و روستاها بود.

متقی بیان کرد: در سال گذشته، ۹ دوره آموزشی ویژه بخشداران تشکیل و مستندسازی و ارائه گواهینامه آموزشی نیز انجام شد.

او ادامه داد: درخواست داریم تا در سال جاری نیز این دوره‌ها ادامه داشته باشد که تمام این تلاش‌ها درنهایت در ارائه خدمت بهتر به مردم مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول