اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز/تعداد خودرو های مجهز به کپسول غیرمجاز گاز مایع بالاست

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی البرز گفت: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز اجرا می شود.‌

اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز/تعداد خودرو های مجهز به کپسول غیرمجاز گاز مایع بالاست

مجتبی دلبری، مدیر شرکت‌پالایش و پخش فرآورده های نفتی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از طریق کارت بانکی، گفت:  مصرف کنندگان واقعی که در خارج از شبکه گاز شهری هستند؛ می توانند با ثبت   مشخصات سرپرست و افراد تحت تکفل، کد پستی و شماره حساب بانکی دارای کارت بانکی، در سایت تجارت آسان از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی افزود: مشخصات افراد  به ویژه کد پستی باید  به تایید شبکه گازرسانی برسد به طوریکه منطقه مربوطه، در محدوده گاز رسانی قرار نداشته باشد.

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی البرز با اعلام این خبر که سهمیه نفت سفید و گاز مایع از یکم شهریور در استان البرز اجرایی می‌شود، گفت: این طرح با هدف کاهش مراجعات مردمی، توسعه خدمات الکترونیکی و اطمینان از تأمین مصرف کنندگان واقعی که نیاز به گاز ال پی جی دارند؛ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: سهمیه مربوط به هر فرد در کارت بانکی مصرف کننده شارژ می شود و طبق قرارداد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بانک ها، برای تمام عاملین توزیع، دستگاه کارت خوان نصب می شود و عاملین به هیچ عنوان نمی توانند  هیچگونه افزایش قیمتی را اعمال کنند.

دلبری در خصوص افزایش قیمت مصوب گاز مایع ، اظهار کرد: قیمت گاز ال پی جی را سازمان حمایت مشخص می‌کند که از ماه گذشته قیمت مصوب هر سیلندر ۱۱ کیلویی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و از  ۷۸۰۰ تومان به ۹۷۰۰ تومان رسیده است.

قمت گاز ال پی جی، طبق مصوبه سازمان حمایت از ماه گذشته هر سیلندر 11 کیلویی با 20 درصد افزایش قیمت به عدد 9 هزارو 700 تومان رسیده است.

 

وی فروش گاز مایع در بازار آزاد را غیرقانونی دانست و افزود: گاز ال پی جی در بازار آزاد  وجود ندارد و در صورتی که بیش  از قیمت مصوب به فروش برسد، غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع است و شهروندان  می توانند موارد تخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی،  حوزه  بازرسی و  یا روابط عمومی شرکت گاز استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت از تخلف جلوگیری شود.


مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی البرز در خصوص استفاده از کپسول ال پی جی گفت: از نظر مصوبات قانونی استفاده از گاز مایع در خودرو، فاقد ایمنی است و  غیر مجاز تلقی می‌شود چرا که موجب به خطر انداختن جان شهروندان  و راننده خودرو است که باید از مصرف  گاز ال پی در خودرو جلوگیری شود.  

وی با بیان اینکه از زمان  تعدیل نرخ بنزین، مشکلات مصرف گاز مایع  بیشتر  شده است، عنوان کرد:  به دلیل اینکه بیشترین یارانه به گاز مایع و نفت سفید تعلق می‌گیرد، قیمت گاز مایع بسیار نازل است و جایگزینی آن با  بنزین لیتری ۳ هزار تومان بیش از ۹ برابر صرفه اقتصادی دارد.‌

جایگزینی گاز مایع با بنزین لیتر سه هزار تومانی، بیش از 9 برابر صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: در البرز کارگاه‌های غیرمجاز بسیاری نصب کپسول ال پی جی در خودرو را انجام می‌دهند و بنابراین  تعداد بسیاری از خودرو ها در استان به کپسول غیرمجاز ال پی جی مجهز شدند که باید از این اقدام جلوگیری شود.

انتهای پیام/م.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول