اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در زمان وقوع بحران ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های تشکل، نهاد و سازمان‌های مردم نهاد را در زمان وقوع بحران ضروری است.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در زمان وقوع بحران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی و پاسخ به بحران اظهار داشت: قزوین سال گذشته و پس از وقوع سیل اوایل فروردین ماه توانست اقدامات پیشگیرانه و موثری را داشته باشد تا جایی با به حداقل رساندن خسارت‌های سیل امسال از سوی ستاد بحران کشور مورد تشویق قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این راستا باید با هرگونه ساخت و ساز در حریم و حاشیه بستر رودخانه‌ها با هماهنگی دستگاه قضا برخورد قاطعی با خاطیان صورت گیرد.

به گفته این مسوول عمرانی، استفاده از ظرفیت دهیارها و شوراهای روستایی برای استفاده از منابع مالی ناشی از محل ارزش افزوده در خصوص مدیریت بحران این مناطق اقدامات لازم باید به عمل آید.

فرخزاد تصریح کرد: در حوزه رانش، به خصوص در مناطق الموت تدابیر لازم اندیشیده شود و از محل اعتبارات سیل تسهیلات بلاعوض جهت بازسازی اختصاص یابد.

وی به افزایش سه برابری آتش سوزی‌های مراتع و اراضی استان در سال جاری نسبت به پارسال اشاره و افزود: در این بخش نیز باید با کمک دهیاری ها در جهت مقابله با آتش در مراتع اقدام به تامین تجهیزات و آموزش‌های لازم به نیروها صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: متاسفانه امسال تعداد فوتی‌های ناشی از غرق شدگی به ۲۰ مورد در برابر ۱۲ مورد سال گذشته رسیده که در این زمینه شرکت آب منطقه‌ای باید ضمن آسیب شناسی، جهت کنترل چنین وقایعی اقدام لازم را به عمل آورد.

وی به جا به جایی مواد شیمیایی خطرناک موجود در سطح استان نیز اشاره و تصریح کرد: تدابیر لازم از سوی مدیریت بحران شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران باید به عمل آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول