اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌برداری از سدهای مازندران 300 هزار تن تولید برنج را افزایش می‌دهد

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه تکمیل طرح‌های سدسازی مازندران در رونق تولید موثر است، گفت: اگر به طرح‌های آب‌رسانی و سدسازی در استان توجه کنیم ما می‌توانیم ۳۰۰ هزار تن تولید برنج را افزایش دهیم.

بهره‌برداری از سدهای مازندران 300 هزار تن تولید برنج را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدابراهیم یخکشی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در سالن استانداری مازندران در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حوزه مهار آب‌های سطحی تنها ۱۰ درصد آب‌ها ساماندهی شده است.

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد از  آب شرب استان با آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، چون زیر‌ساخت‌های لازم در گذشته ایجاد نشده است در بحث آبرسانی ناچار هستیم که از آب زیرزمینی استفاده کنیم.

مدیرعامل آب منطقه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های متعددی تعریف کردیم که به شاخص‌های کشوری برسیم که نیاز به تامین اعتبار ویژه دارد، گفت: در حوزه افزایش شاخص‌ها تمرکز ویژه‌ای راجع به ساز و کار اعتبارات داشته باشیم.

وی ادامه داد: سد هراز بسیار متفاوت است، این سد ۱۴ درصد آب‌ها را مهار می‌کند، این سد جاده جایگزینی دارد که همزمان شده با چهار بانده کردن هراز و همین موضوع نیاز به اعتبارت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، اضافه کرد: اعتبارات این سد متناسب با نیازها نیست، رقمی که برای ساخت سد درخواست شده، تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در جویبار و سیمرغ بحران آب داریم که اگر سد کسلیان تکمیل نشود در پنج سال آینده با چالش جدی مواجه هستیم و اگر به طرح‌های آب توجه کنیم ما می‌توانیم ۳۰۰ هزار تن تولید برنج را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صمت مازندران نیز اظهار کرد: در راستای جهش تولید با وجود همه فشارهای تحریمی بخش تولید با قدرت کار می‌کند.

حسنقلی‌ قوانلو اضافه کرد: به جز پنج قلم تولید بقیه ارقام با جهش تولید مواجه هستیم، سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صمت مازندران ادامه داد: در پنج ماهه امسال هزار و ۵۲۴ پروژه به صورت کنفرانسی افتتاح شده و تا پایان سال امسال پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۲۰ واحد تعطیل را با کارگروه تسهیل راه‌اندازی کردیم و امسال ۱۲۵ واحد تعطیل را راه‌اندازی می‌کنیم و تاکنون بیش از ۴۰ واحد تعطیل در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی شده است.

قوانلو با بیان اینکه سرمایه در گردش ما زیاد است، باید طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ما حمایت شود، گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امسال یکی از مشکلات بخش صنعت ما زیرساخت‌ها است، با پیگیری‌های که در سطح ملی انجام دادیم ۵۰ درصد زمین‌ها به واحدهای صنعتی استان اضافه شده است.

رئیس سازمان صمت مازندران در پایان گفت: پرداخت پول گندم و کلزا بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول