اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت توجه به شرایط زیست بومی منطقه‌ای در تدوین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها باید در تدوین برنامه‌های خود شرایط زیستی، بومی و منطقه‌ای هر استان را جداگانه مورد توجه قرار دهند.

ضرورت توجه به شرایط زیست بومی منطقه‌ای در تدوین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور،  اظهار داشت: رویش‌های انقلاب و جوانان مومن؛ هدف اول جنگ فرهنگی و نرم هستند که برای مقابله با هجمه‌های دشمنان؛ دانشگاه‌ها رسالت‌های سنگین و بزرگ دارند.

وی با بیان اینکه تهدیدهای استکبار علیه نظام اسلامی زیاد است اما آنچه بیشتر نگرانمان می‌کند تهدیدهای فرهنگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب با تفکرات هوشمندانه‌ای که دارند در مقاطع مختلف نسبت به تهدیدهای فرهنگی هشدار داده‌اند که باید با توجه و عمل به الزامات فرهنگ ایرانی - اسلامی از مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به مصادیق تهاجم فرهنگی دشمن اضافه کرد: گسترش و شیوع مصرف موادمخدر در بین جوانان، خصوصاً بانوان، مدگرایی، ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن، ایجاد اختلافات قومی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده و ترویج فساد از جمله مصادیق هجمه‌های فرهنگی دشمنان است که دانشگاه‌ها باید در این زمینه برنامه مطالعاتی و اجرایی داشته باشند.

وی یادآور شد: محیط دانشگاه یکی از مراحل تعلیم و تربیت انسان‌هاست که بسیار حائز اهمیت است و مسوولان مراکز آموزشی خصوصاً اساتید در این مرحله نقشی ممتاز و بی‌بدیل دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها باید در تدوین برنامه‌های خود شرایط زیستی، بومی و منطقه‌ای هر استان را جداگانه مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: هر منطقه نسبت به جغرافیا و شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که دارد نیازمند برنامه جداگانه فرهنگی است و این برنامه‌ها زمانی موفق عمل خواهد کرد که همه جوانب درست و آگاهانه سنجیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها هم متذکر شد: طرح‌های پژوهشی و رساله‌های دانشجویی نباید در پستوی کتابخانه‌های مراکز آموزشی خاک بخورد؛ بلکه باید طرح‌های پژوهشی فرهنگی در خدمت اصلاح و تقویت فرهنگ جامعه به‌کار گرفته شوند.

در ابتدای این دیدار دکتر جهان‌بین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌های حوزه کاری خود گزارش داد.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول