اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان، «هر خانه، یک حسینیه»

استاندار زنجان گفت: ما همه پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی و نهضت حسینی هستیم و محرم امسال هر خانه تبدیل به یک حسینیه خواهد شد.

زنجان، «هر خانه، یک حسینیه»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در نشست با ائمه جماعات استان زنجان اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است و ما همه پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی و نهضت حسینی هستیم و محرم امسال هر خانه تبدیل به یک حسینیه خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: ائمه جمعه و روحانیت ستون و محور هر منطقه هستند و غالب مردم ارادت ویژه‌ای به این قشر از جامعه دارند، لذا با همراهی تمام اقشار جامعه، محرم امسال شعائر نهضت عاشورا به بهترین وجه ممکن و با شیوه‌ای نو به نمایش در خواهد آمد.

 وی ادامه داد: از مردم انتظار داریم خودشان در برگزاری برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر با مسؤولان همکاری کنند و اجازه هیچگونه سوءاستفاده‌ای را به بدخواهان ندهند.

تدوین دستورالعمل بهداشتی محرم 

 حقیقی با اشاره به اینکه دستورالعمل بهداشتی محرم هفته آینده تدوین می‌شود و در اختیار استان و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم، با هدایت روحانیت بتوانیم با شیوه‌ای نو همچون گذشته نام زنجان را به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی که در برگزاری عزاداری برای امام حسین (ع) شهره است در کشور مطرح کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان 425 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مهم اختصاص یافت، اضافه کرد: اگر این طرح‌ها به سرانجام برسد، ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین که زنجان را به مرکز لجستیک منطقه تبدیل می‌کند، تصریح کرد: تکمیل راه‌های ارتباطی سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ، زنجان- بیجار -همدان و بخش‌هایی از محور ارتباطی زنجان- منجیل از مهمترین راه‌های در دست ساخت است.

حقیقی ادامه داد: تکمیل بیمارستان‌های قیدار و 144 تختخوابی ولیعصر زنجان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در سفر نوبخت برای آنها اعتبار اختصاص یافت.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه حل مشکلات کارخانه ایران ترانسفو به طوری که این شرکت در سه ماهه نخست امسال 42 درصد بیشتر از سال قبل فروش محصول داشته است، افزود: همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن استان در سال گذشته را در استان زنجان شاهد هستیم.

وی در ارتباط با اقدامات در حوزه کرونا نیز گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا هیچ واحد تولید ماسک در استان نداشتیم، اما امروز 9 واحد تولید قادرند 700 هزار ماسک در روز تولید کنند.

حقیقی ادامه داد: امروزه واحدهای تولید الکل در استان به مقدار نیاز محصول تولید می‌کنند و حتی توان صادرات مازاد آن را نیز به سایر استان‌ها داریم و علاوه بر آن واحدهای تولیدی استان تمام مایحتاج مردم به مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را عرضه می‌کنند که این امر برای استان بسیار ارزشمند است تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

استاندار زنجان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چند روز گذشته از سوی مردم عامل مهم کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا بوده و فعالیت‌های ائمه جمعه در آگاهی بخشی به جامعه بسیار موثر است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول