اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خریداری اولین دستگاه شتاب‌دهنده در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پز‌شکی اراک گفت: اولین دستگاه شتاب‌دهنده خطی با اعتباری بالغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری و جهت ارائه خدمت به مردم به استان مرکزی انتقال داده شد.

خریداری اولین دستگاه شتاب‌دهنده در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک سید محمد جمالیان با اشاره به خریداری اولین دستگاه شتاب‌دهنده در استان مرکزی اظهار کرد: بالاخره نتیجه تلاش‌های طولانی‌مدت تیم دانشگاه به ثمر نشست و دستگاه شتاب‌دهنده پیشرفته و ورژن روز دنیا وارد این استان شد تا در راه ارائه خدمات پیشرفته به بیماران مبتلا به سرطان یک گام اساسی برداشته شود و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان کشور تبدیل نماییم.

وی افزود: از این نوع دستگاه فقط چهار عدد در کشور موجود است و استان مرکزی یکی از معدود استان‌هایی می‌باشد که می‌تواند از به‌روزترین تکنولوژی دنیا برای درمان بیماران مبتلا به سرطان استفاده کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: جا دارد از پیگیری‌های نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اراک تقدیر و تشکر داشته باشم که برای تهیه این دستگاه شتاب‌دهنده زحمات زیادی را کشیده‌اند.

جمالیان ادامه داد: حدود یک سال است که به دنبال خرید دستگاه شتاب‌دهنده برای استان مرکزی هستیم که در این زمان استان‌های بزرگ به دنبال خرید این دستگاه بودند ولی موفق شدیم این دستگاه را برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری خریداری کنیم.

وی گفت: مزیت دستگاه شتاب‌دهنده خریداری شده بر دستگاه قبلی این است که در انجام رادیوتراپی عوارض کمتری برای بیمار به وجود می‌آورد و فقط تمرکز بر روی تومور دارد که باعث می‌شود عوارض کمتری بر روی بافت سالم به جای بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به تمام مشکلات مالی که داریم و مشکلاتی که به‌واسطه کروناویروس برای دانشگاه به وجود آمده است ولی در بحث سلامت مردم حاضر هستیم هر نوع هزینه‌ای را بکنیم تا بتوانیم بهترین خدمت را به بهترین مردم این کشور ارائه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول