اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارائه درخواست تغییر بهره‌بردار کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در مکاتبه‌ای با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، خواستار تغییر بهره‌بردار سند مالکیت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان شد.

ارائه درخواست تغییر بهره‌بردار کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان (به شماره پلاک ثبتی ۳۶۰۸ الی ۳۶۱۱ اصلی واقع در بخش یک سمنان- میدان سعدی) از جمله آثار تاریخی و فرهنگی بوده و طی شماره ۹۶۷ در مورخ ۱۵/۱۱/۵۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او افزود: در این نامه با اشاره به سابقه تاریخی کاروانسرا، به این نکته اشاره شده است که کاروانسرا قبل از تصرف اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، در تصرف این اداره کل و به‌عنوان ساختمان اداری مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: با استناد به نامه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نسبت به تغییر بهره‌بردار کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به نام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان، از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواسته شده است با توجه به اینکه آثار تاریخی و فرهنگی، متعلق به دولت بوده و این اداره کل متصرف و متولی و حافظ آثار تاریخی و فرهنگی است؛ در اجرای ماده ۲۶ قانون مدنی و آیین‌نامه مستندسازی و تعیین بهره‌بردار اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه و در نامه‌ای به مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان خواستار واگذاری سند کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به اداره کل میراث فرهنگی شد.

کاروانسرای شاه‌عباسی مرکز شهر سمنان به‌عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی است که در شهر سمنان احداث شده است.

این کاروانسرا در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید و پس از سه دهه تغییر کاربری و تبدیل آن به زندان مرکزی شهر سمنان با تلاش‌ها و پیگیری و مستمر مسئولان و مردم از بند خارج و آزادسازی شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول