اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز برداشت 5200 تن خیار با اشتغال‌زایی 2600 نفر در چادگان

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: میزان برداشت متوسط محصول خیار در هر هکتار ۳۵ تن است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت این محصول ۵۲۰۰ تن انواع خیار از مزارع شهرستان برداشت شود وبرای دو هزار و ۶۰۰ نفر نیز اشتغال فصلی فراهم شود.

آغاز برداشت 5200 تن خیار با اشتغال‌زایی 2600 نفر در چادگان

بختیار حاجتی امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: شرایط اقلیمی و طبیعی شهرستان چادگان  و استفاده بهینه از توصیه‌های کارشناسان جهاد در تولید محصولات کشاورزی و انجام عملیات زراعی باعث کیفیت بالای محصول خیار این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان افزود: میزان برداشت متوسط محصول خیار در هر هکتار ۳۵ تن است که پیش‌بینی می‌شود  تا پایان فصل برداشت این محصول ۵۲۰۰ تن انواع خیار از مزارع شهرستان برداشت  شود وبرای دو هزار و ۶۰۰ نفر نیز اشتغال فصلی فراهم شود.

 وی بابیان اینکه امسال بیش از ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت خیار اختصاص یافت، افزود: با ورود عشایر به بخش چنار رود چادگان، ۹۸ درصد محصول خیار را عشایر در این منطقه کشت می‌کنند که علاوه بر اشتغال فصلی درآمدزایی خوبی هم برای این افراد ایجاد می‌شود.

حاجتی گفت: خیار برداشت‌شده از مزارع شهرستان چادگان علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان، به استان های یزد، چهارمحال و بختیاری، قم، تهران و فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان بیان داشت: کاشت خیار نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است که علت کاهش ضرر و زیان در سال گذشته و همچنین اجاره‌بها و افزایش قیمت بذر محصول خیار در سال جاری بود.

وی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم خیار در مزرعه دو هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که درامدزایی خوبی برای کشاورزان دارد.

حاجتی در پایان بیان داشت: عشایر با ییلاق کردن به بخش چنارود شهرستان علاوه بر چرای دام در مراتع به کشت صیفی‌جات نیز مشغول هستند که درآمدزایی خوبی برای خانواده‌های عشایری دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول