اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاداز تخریب منطقه به بهانه ساخت پارک توسط شهرداری تبریز/ آبگیری دریاچه پارک بزرک تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجا ن‌شرقی گفت: نباید به بهانه ساخت پارک برای مردم تناسب منطقه را تخریب کنیم که البته سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی نیز در این زمینه نگرانی‌هایی دارند.

انتقاداز تخریب منطقه به بهانه ساخت پارک توسط شهرداری تبریز/ آبگیری دریاچه پارک بزرک تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در جلسه بررسی طرح‌های مشاوران پروژه پارک بزرگ تبریز، اظهار داشت: مشاوران پروژه‌های باید فارغ از کارهای کلیشه‌ای، نسبت به به‌روز کردن اطلاعات و پیاده‌کردن نمونه‌های به‌روز دنیا پیشقدم بوده و یک رویکرد جدید داشته باشند.

وی ادامه داد: منطقه پارک بزرگ تبریز دارای فضای سبز گسترده‌ای است و افزایش سرانه‌ای در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خصوصیت منحصر به فرد پارک بزرگ، خاطرنشان کرد: پارک بزرگ تبریز در قیاس با نمونه‌های مشابه خارجی طرحی ویژه و منحصربه‌فرد در جوار زمین‌های کشاورزی است، اما خیابان‌کشی و جدول گذاری برای کشاندن مردم به این پارک کار اشتباهی است.

وی ادامه داد: نباید به بهانه ساخت پارک برای مردم تناسب منطقه را تخریب کنیم که البته سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی نیز در این زمینه نگرانی‌هایی دارند.

رحمتی با اشاره به آبگیری دریاچه پارک بزرگ نیز گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه، آبگیری دریاچه پارک بزرگ را استثنا کرده و قرار شده آبگیری در این دریاچه اتفاق بیافتد ولی با این شرط که در غیر فصل کشاورزی این آب رهاسازی شود.

وی ادامه داد: یک پیشنهاد برای آبگیری دریاچه پارک بزرگ، زه‌آب تبریز است که ۳۰۰ لیتر در ثانیه برآورد ما است و می‌تواند برای تامین آب پارک بزرگ مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/60001
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول