اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح 1500 هکتار سیستم آبیاری نوین در ایلام توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: پروژه آبرسانی نوین، ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان‌های ایلام و کرمانشاه را با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی همزمان مورد بهره برداری قرار داد.

افتتاح 1500 هکتار سیستم آبیاری نوین در ایلام توسط رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پانزدهمین هفته از بهره برداری پروژه‌های ملی با عنوان تدبیر و امید در سال«جهش تولید» امروز پنج شنبه، ۱۵٠٠ هکتار از اراضی منطقه کنجانچم مهران طی ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد؛ حسن روحانی رئیس جمهور در آیین بهره برداری از طرح آیین توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی کشور، گفت: ملت بزرگ ایران امروز شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ توسعه آب و خاک در مناطق مرزی هستند، با بهره برداری این پروژه‌ها آرزوی دیرینه مردم برآورده و دشت‌های این استان‌های مرزی، آباد می‌شود.

وی افزود: افتتاح ۲۳ هکتار اراضی کشاورزی با اقدامات مهمی در طول سال‌های گذشته انجام شده است، بهره برداری از این طرح‌ها بیشتر از افتتاح‌های گذشته لذت بخش است؛ زیرا در دوران جنگ، یکی از مطالبات مردم این مناطق آبادانی بود.

رئیس جمهور بیان داشت: پروژه آبرسانی نوین، ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان‌های ایلام و کرمانشاه را با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی همزمان مورد بهره برداری قرار داد.

اشتغالزایی 600 نفر 

وی ادامه داد: سهم استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت؛ با اجرای این پروژه‌ها امروز خوشبختانه شاهد مهاجرت معکوس مردم به شهرهای خود هستیم، این امر مهم نشان از توسعه و پیشرفت مناطق مرزی است.

روحانی بیان داشت: انشالله تا پایان سال جاری ۳۵ هزار هکتار باقی‌ مانده این طرح بزرگ به بهره برداری خواهد رسید؛ مساله  تامین امنیت  غذایی امروز برای کشور بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا با خودکفایی نیازمند تامین از سایر کشورها نمی‌باشیم و این امر مهم امروز در بخش کشاورزی به خوبی نمایان است.

لازم به ذکر است؛ افتتاح پروژه‌های توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی در هفته پانزدهم دقایقی پیش انجام شد، در این مرحله ۲۳٠٠٠ هکتار اراضی استان‌های کرمانشاه و ایلام در مجموع با سرمایه گذاری ۱۷۷۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول