اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیام هشدار آمیز پاریس به آنکارا با اعزام ناوشکن و جنگنده به مدیترانه

وزارت دفاع فرانسه از اعزام یک فروند ناوشکن و دو فروند جنگنده به شرق دریای مدیترانه خبر داد.

پیام هشدار آمیز پاریس به آنکارا با اعزام ناوشکن و جنگنده به مدیترانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌های ترکیه با یونان و برخی کشورهای اروپایی بر سر عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه، فرانسه به این منطقه نیروی نظامی اعزام می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت نیروهای مسلح (دفاع) فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد ناوشکن «لافایت» و دو جنگنده رافال را برای استقرار به شرق دریای مدیترانه اعزام می‌کند.

بر این اساس، در بیانیه وزارت دفاع فرانسه، دلیل این اقدام افزایش حضور نظامی در این منطقه اعلام شده است.

رویترز این اقدام فرانسه را پیامی هشدارآمیز به ترکیه و در راستای درخواست چند روز پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از آنکارا برای توقف عملیات‌های حفاری در شرق مدیترانه توصیف کرد.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

اتحادیه اروپا  چندی قبل اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری برای جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس نگرانی بسیار در این منطقه را موجب شده است. اتحادیه اروپا هشدار داده که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیر قابل قبول است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه با تاکید بر تداوم فعالیت‌های اکتشافی این کشور در دریای مدیترانه، گفت آنکارا هرگز با طرحی که این کشور را به سواحلش محدود کند، موافقت نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول