اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تجمع اتباع روسیه در «دوشنبه» با درخواست بازگشت به کشورشان

حدود 50 شهروند روسیه بعد از ماه‌ها انتظار در مقابل سفارت این کشور در شهر« دوشنبه» خواستار بازگشت به کشورشان شدند.

تجمع اتباع روسیه در «دوشنبه» با درخواست بازگشت به کشورشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تعدادی از شهروندان جامانده روسیه در مقابل سفارتخانه این کشور در تاجیکستان تجمع و خواستار بازگشت به کشور خود شدند.

بنابر اظهارات معترضان بارها در وب سایت خدمات دولتی روسیه ثبت نام می‌کنند، اما تاکنون موفق به بازگشت به کشورشان نشده‌اند.

«والری کاتونیک» کنسول روسیه در تاجیکستان در میان معترضان حاضر شد و خاطرنشان کرد که تردد هوایی بین دو کشور هنوز از سرگرفته نشده و تعداد پروازها با هدف بازگرداندن شهروندان به میهن زیاد نیست.

وی گفت: از طریق 23 پرواز از تاجیکستان 3.5 هزار نفر به روسیه بازگردانده شد و در حال حاضر 3 هزار نفر دیگر در وب سایت خدمات دولتی برای بازگشت ثبت نام کرده‌اند.

کاتونیک افزود: این در حالی است که بیشتر اتباع روسیه که در تاجیکستان قرار دارند می‌خواهند به  مناطقی بازگردند که  در حال حاضر بر اثر وضعیت اپیدمی ارتباط هوایی را به طور موقت قطع کرده‌اند.

وی خطاب به اتباع کشورش گفت: سازماندهی یک «راهرو سبز» برای عبور کاروان وسایل نقلیه حامل شهروندان روسیه از طریق قلمروهای ازبکستان و قزاقستان در دست بررسی است.

این مقام روس اظهار داشت: شرکای قزاق می‌گویند که در اصل آماده صدور مجوز برای عبور این کاروان هستند اما قادر به تامین امنیت به لحاظ پزشکی و امنیت  و مسائل جنایی در این کشور نیستند. زیرا طول جاده از طریق این کشور هزار و 700 کیلومتر را شامل می‌شود که از طریق مناطق کم جمعیت و بیابانی عبور می‌کند.

همچنین دیپلمات روس هشدار داد که اتباع کشورش هیچ تلاشی برای پرواز در مسیر روسیه با استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه‌ نکنند، زیرا این اقدام بی‌فایده و چنین شرکت‌ها کلاهبرداری بیش نیستند.

وی در پایان اطمینان داد که سفارت روسیه با هیچ شرکت واسطه در این زمینه همکاری ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول