اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واکسیناسیون 1/5 میلیون رأس دام علیه بیماری‌های «شاربن» و «آبله»

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان از واکسیناسیون یک‌میلیون و 500 هزار رأس دام علیه بیماری‌های «شاربن» و «آبله» خبر داد.

واکسیناسیون 1/5 میلیون رأس دام علیه بیماری‌های «شاربن» و «آبله»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، محسن عبدالوند اظهار کرد: در طرح واکسیناسیون رایگان «شاربن» و «آبله» که از ۲۰ فروردین ماه آغاز شد در مجموع  تعداد یک‌میلیون و 500 هزار راس گاو و گاومیش، گوسفند و بز علیه این بیماری‌ها واکسینه شده‌اند. 
وی تصریح کرد: در این طرح که از ۲۰ فروردین  ماه آغاز شده بود با وجود شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور و استان و باوجود شرایط کاری بسیار سخت، با رعایت تمام الزامات بهداشتی و ایمنی فردی، تعداد یک‌میلیون و 375 هزار راس گوسفند و بز علیه «شاربن» و «آبله» و تعداد 125 هزار راس گاو و گاومیش علیه «شاربن» توسط اکیپ‌های مایه‌کوبی بخش خصوصی و دولتی واکسیناسیون شده‌اند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: همزمان با این طرح واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار علیه بیماری هاری نیز و تا پایان سالجاری ادامه دارد.
عبدالوند ضمن تقدیر از همکاری دامداران در اجرای این طرح گفت: همکاری‌های دهیاری‌ها و دامداران با ادارات دامپزشکی و اکیپ‌های واکسیناسیون در سرعت بخشیدن و تحت پوشش قرار دادن کامل دام‌ها در جریان طرح‌های واکسیناسیون و سایر برنامه‌های مراقبتی و عملیاتی بسیار کمک کننده است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول