اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش سرانه گازرسانی به روستاهای الموت/مسؤولان گازرسانی به الموت و طارم را جدی بگیرند

نماینده قزوین گفت: در حوزه گازرسانی به روستاهای الموت و طارم طی مکاتباتی که با وزیر نفت شد سرانه تخصیصی برای هر خانوار از ۱۲ میلیون به ۱۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، لذا مسؤولان باید از این فرصت بهره‌برداری کرده و با فعالیت جهادی در روند گازرسانی به روستاها تسریع کنند.

افزایش سرانه گازرسانی به روستاهای الموت/مسؤولان گازرسانی به الموت و طارم را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در شورای اداری بخش الموت غربی در رازمیان گفت: در سفر به منطقه الموت ضمن رصد مشکلات و مسائل مردم این منطقه تلاش کردیم پیگیر حل آن باشیم.
وی افزود: همچنین در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین طی ۱۲ نامه درخواست و مطالبات مردم این منطقه را در حوزه آسفالت و بهسازی مسیرهای روستایی الموت به وی اعلام و خواستار توجه ویژه در این حوزه شدم.
محمدبیگی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تصویب طرح قیر رایگان، گفت: ضرورت دارد کد اعتباری برای روستاهای استان از سوی استاندار تعیین شود تا با گرفتن قیر رایگان شاهد آسفالت راه های روستایی باشیم.
این نماینده مجلس عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده با مدیران استانی و ملی تلاش می شود محرومیت در مناطق الموت و طارم سفلی حوزه انرژی در آینده نه چندان دور مرتفع شود.
وی افزود: در حوزه گازرسانی به روستاهای الموت و طارم طی مکاتباتی که با وزیر نفت شد سرانه تخصیصی برای هر خانوار از ۱۲ میلیون به ۱۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد لذا تقاضای جدی ما از مسؤولان استانی این است که از این فرصت نهایت بهره برداری شود و با فعالیت جهادی در روند گازرسانی به روستاها تسریع شود. 
نماینده قزوین گفت: تقویت زیرساخت‌های بوم گردی و گردشگری در منطقه الموت با توجه به جاذبه‌های گردشگری آن بسیار ضروری است، لذا باید بستر این موضوع توسط مسئولان استان ایجاد شود. 
محمدبیگی با اشاره به به وجود زیرساخت‌های گردشگری در روستای اندج و گلیم، گفت: باتوجه به ظرفیت منحصر به فرد این روستا در تلاش هستیم تا گلیم این منطقه و به دنبال آن روستای اندج را ثبت ملی کنیم. 
وی. عنوان کرد: بهبود زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان در روستاها و مناطق محروم یک ضرورت است، در شهر رازمیان نیز باید بستر ساعت کار درمانگاه آن افزایش یافته و به صورت شبانه روز به ارائه خدمات در این حوزه اقدام شود. همچنین فعالیت پایگاه‌های اورژانس و ارتقاء تجهیزات آمبولانسی مستقر در این مناطق می‌تواند گامی در مسیر رفع محرومیت از چهره منطقه الموت در حوزه سلامت باشد.
محمدبیگی در پایان گفت: جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای کشاورزی و صنایع تبدیلی در این منطقه به شکل ویژه باید حمایت شود تا اشتغال به ویژه برای جوانان ایجاد شود. همچنین ارائه تسهیلات برای راه اندازی صنایع تبدیلی با ارزش افزوده بیشتر نیز می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول