اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ذخیره نفت گاز یورو در تربت حیدریه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: زیرساخت‌های لازم برای ذخیره نفت گاز یورو توسط کارکنان منطقه صورت گرفته است.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ذخیره نفت گاز یورو در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، جواد بلندی ظهر امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه تربت حیدریه ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: امروز کار خبرنگار با توسعه فضای مجازی و انعکاس حجم زیادی از اخبار درست و نادرست به مراتب سخت تر از گذشته است، چرا که رصد و انعکاس درست اخبار در سطح جامعه از جمله کارهای خبرنگاران است که به راستی خبرنگاران به کار خود متعهد هستند که خبرها را از مجرای درست خود انتشار دهند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه ادامه داد: تزریق امید و نشاط و ترسیم راه روشن آینده نیز از جمله وظایف جامعه خبری است که در تقابل با معاندین نظام و انقلاب که متاسفانه هر روز کاری جز سیاه‌نمایی از جامعه ندارند، به روشنگری و امیدوار کردن جامعه بپردازند‌.

وی گفت: تربت حیدریه را در منطقه تحت پوشش داریم و سوخت رسانی به آنها را انجام می‌دهیم همچنین تامین سوخت ۴۲ معدن بزرگ را در منطقه عهده‌دار هستیم.

بلندی ادامه داد: از آنجایی که منطقه تربت حیدریه یک قطب کشاورزی است، سوخت‌رسانی ادوات کشاورزی را نیز انجام می‌دهیم، همچنین در منطقه تحت پوشش، دارای ۶۳ جایگاه بنزین و نفت گاز، ۳۲ جایگاه CNG و ۹ جایگاه گاز مایع هستیم.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای ذخیره نفت گاز یورو توسط کارکنان منطقه صورت گرفته است؛ همچنین ایجاد زیرساخت لازم جهت صادرات فرآورده‌های نفتی در منطقه انجام شده و با صدور مجوزات لازم از سوی مدیران بالادستی صادرات فرآورده‌های نفتی از این منطقه به مقصد کشورهای همجوار می‌تواند صورت بگیرد.

بلندی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با کاهش ۳۷ درصدی در مصرف نفت سفید و کاهش سه درصدی مصرف نفت گاز در این خطه مواجه بوده‌ایم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه ادامه داد: در این مدت مصرف گاز مایع و گاز سی‌.ان.‌جی نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۷ درصد کاهش داشته است اما در مقابل با فعال شدن تعدادی از صنایع، مصرف نفت کوره ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بلندی با اشاره به رفع محدودیت‌های‌ سفر، بازگشایی اماکن تفریحی ‌و زیارتی، بر لزوم افزایش بازدید تیم‌های کنترلی ‌و نظارتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل‌های عرضه‌ سوخت و جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه از آغاز اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در کارگاه‌های مجاز حوزه عملیاتی این منطقه به صورت رایگان خبر داد. 

بلندی افزود: تاکنون، ۵۰۰ متقاضی درخواست خود را در سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir/login ثبت کردند که از این تعداد ۶۴ نفر از طریق دو کارگاه مجاز فعال در حوزه منطقه، موفق به دوگانه سوز کردن خودروهای خود به صورت رایگان شدند.

وی ادامه داد: این طرح برای خودروهای عمومی به صورت رایگان است و تاکسی‌ها و انواع وانت‌ها را با هر نوع پلاک شخصی و غیرشخصی شامل می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با بیان اینکه اولویت این طرح با تاکسی و وانت‌بارهاست، گفت: ظرفیت اولیه کارگاه‌ها برای گازسوز کردن این دسته از خودروها در نظر گرفته خواهد شد، اما در مراحل بعدی مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ و تپسی) و نیز مسافربرهای بین شهرها و روستاها نیز مشمول طرح خواهند شد.

وی افزود: تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی از طریق فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه خواهد کرد، به مرور در نوبت تبدیل قرار خواهند گرفت.

بلندی از آغاز اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع در این شهرستان خبر داد و گفت: در ادامه اجرای موفق توزیع الکترونیک نفت سفید در خرداد ماه امسال، طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع با هدف عرضه این سوخت به نرخ مصوب و حمایت از مصرف کنندگان در منطقه تربت‌حیدریه به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: تربت‌حیدریه یکی‌ از ۱۰ منطقه منتخب کشور برای اجرای طرح نمونه توزیع الکترونیک گاز مایع بود که با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تعاملی که با بانک تجارت صورت گرفت این طرح با موفقیت در این شهرستان اجرا شد.

بلندی تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، گناباد، رشتخوار، بجستان، خواف، کاشمر و خلیل‌آباد را زیر پوشش خود دارد و منطقه تربت‌حیدریه دارای ۵۹ جایگاه اختصاصی و فروشندگی سکودار، ۹ فروشندگی داخل اتاقک، ۲۰۰ فروشندگی تعاونی روستایی و همچنین ۳۲ جایگاه فعال عرضه «سی.ان.جی» است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه عنوان کرد: ناوگان حمل‌ونقل منطقه تربت‌حیدریه هم دارای ۱۷۴ نفتکش شامل ۱۱۰ دستگاه تریلی و ۵۴ دستگاه خودرو ۱۰ چرخ و ۱۰ دستگاه خودرو ۶ چرخ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول