اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب نباید به بهانه مشکلات زیرسوال رود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و ارزشی است و خون‌های زیادی برای به ثمر رسیدن آن ریخته شده و نباید به بهانه مشکلاتی که همیشه وجود داشته، ارزش‌ها و دستاوردهای این انقلاب زیر سوال برود.

ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب نباید به بهانه مشکلات زیرسوال رود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  در دیدار صمیمی با جمعی از آزادگان استان در آستانه 26 مرداد، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با بیان اینکه صمیمانه و با تمام وجود قدردان زحمات ایثارگران و آزادگان هستیم، اظهار داشت: سخن گفتن از رنج و فداکاری شما عزیزان آسان است، اما نمی‌توان حتی لحظه‌ای از آن رنج و زحمت‌ها را تجسم کرد.
 
وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و آزادگان با خدا معامله کرده‌اند، افزود: آزاده، بالاترین واژه‌ای است که می‌توان برای شما به کار برد؛ شما خود را از ارزش‌های مادی و دنیوی آزاد کرده‌اید و به مقام آزادگی و وارستگی رسیده‌اید.
 
پورمحمدی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، گفت: این مناسبت بهانه‌ای برای قدردانی از آزادگان سرافراز و خانواده‌های آنان همچنین گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن این فرهنگ به نسل جدید است.
 
وی یادآور شد: ثبات و آرامشی که امروز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حاکم است در سطح دنیا بی‌نظیر است و این نعمت الهی در سایه  حماسه‌آفرینی‌ها و مبارزات شهدا، جانبازان و ایثارگران به دست آمده است.
 
پورمحمدی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و ارزشی است و خون‌های زیادی برای به ثمر رسیدن آن ریخته شده و نباید به بهانه مشکلاتی که همیشه وجود داشته، ارزش‌ها و دستاوردهای این انقلاب زیر سوال برود.
 
وی تأکید کرد: نسل جدید، روزهای انقلاب و جنگ را ندیده است و باید خاطرات آن روزها را دائماً بازگو کنیم تا فرهنگ ایثار و مقاومت زنده بماند.
 
پورمحمدی متذکر شد: بهترین کسانی که می‌توانند این رسالت سنگین را بر عهده بگیرند، خود ایثارگران و آزادگان هستند زیرا مردم ما و جوانان کشور این عزیزان را به‌عنوان اسطوره‌های مقاومت و سربلندی می‌شناسند.
 
وی خاطرنشان کرد: جنگ هنوز تمام نشده و اگر در دوران دفاع مقدس، دشمن رودرروی ما بود، امروز از هر راهی برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های آن وارد می‌شود و رسالت‌ها نیز به تناسب این جنگ تغییر یافته است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: دوست و دشمن می‌دانند که ملت ما جان می‌دهد اما از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارد و باید این امانت را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.
 
چند نفر از آزادگان سرافراز استان نیز که از مسوولان آسایشگاه‌ها و اردوگاه‌های اسرا در عراق بودند، به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداختند و دیدگاه‌های خود را در خصوص پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت بیان کردند.
 
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، یک‌هزار و 906 نفر از آزادگان سرافراز قبل و بعد از انقلاب اسلامی (معادل 4.5 درصد از کل کشور) متعلق به این استان هستند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول