اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش رژیم صهیونیستی برای در اقلیت قرار گرفتن ساکنان فلسطینی قدس

رئیس سازمان مبارزه با یهودی‌سازی در قدس خبر داد که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا بتواند شهر قدس را از وجود مردم فلسطین خالی کرده و کاری کند که ساکنان فلسطینی قدس بیش از 13 تا 16 درصد نباشند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای در اقلیت قرار گرفتن ساکنان فلسطینی قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر الهدمی» رئیس سازمان مبارزه با یهودی‌سازی در قدس تأکید کرد رژیم صهیونیستی قصد دارد کاری کند که فلسطینیان ساکن قدس در این شهر در اقلیت قرار بگیرند.

الهدمی به خبرگزاری «صفا» گفت که رژیم صهیونیستی به شدت در تلاش است تا بتواند شهر قدس را از وجود مردم فلسطین خالی کرده و کاری کند که مهاجرت کنند و ساکنان فلسطینی قدس بیش از  ۱۳ تا ۱۶ درصد نباشند.

وی با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر بافت جمعیتی شهر قدس و احداث شهرکهای صهیونیست‌نشین، تصریح کرد، شدت گرفتن روند تخریب منازل فلسطینیان بیانگر واقعیت جدیدی است که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، عامل اصلی آن است.

این مسئول فلسطینی با بیان اینکه مجموع فلسطینی‌های حاضر در قدس حدود ۴۰ درصد از ساکنان این شهر است تأکید کرد، این تعداد همه ساله کاهش می‌یابند و رژیم صهیونیستی نیز در پی تصویب قوانینی است تا به ساکنان قدس اجازه ندهند مجوز ساخت ساختمان بگیرند.

الهدمی ضمن انتقاد از تلاش صهیونیستها برای آزار و اذیت و تحقیر ساکنان قدس، از کشورهای عربی خواست که صندوقی برای حمایت از ساکنان قدس تأسیس کنند تا بتوانند منازل خود را بسازند.

دفتر هماهنگی امور حقوق‌بشر سازمان ملل متحد (اوچا) اخیرا در خصوص تخریب و مصادره ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان اعلام کرد که این ساختمان‌ها به بهانه «عدم برخورداری از مجوز ساخت مقامات اسرائیلی» تخریب می‌شوند.

در این گزارش آمده است که عملیات تخریب ضمن واردن کردن خسارت به حدود ۱۴۰ نفر، باعث شده است ۲۵ شخص دیگر از منطقه مهاجرت کنند.

به گفته نهادهای حقوقی فلسطینی، بین‌المللی و اسرائیلی، رژیم صهیونیستی عمدا تعداد مجوزهای ساخت خود به شهروندان فلسطینی ساکن در قدس شرقی و مناطق «ج» در کرانه باختری را کاهش داده است.

منطقه «ج» که ۶۱ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، به طور کامل تحت کنترل امنیتی-اداری رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه مقاصد خود برای اشغال این منطقه را پنهان نکرده است.

رژیم صهیونیستی اخیرا علاوه بر گسترش تجاوزات علیه فلسطینیان ساکن قدس و مسجدالاقصی، روند شهرک‌سازی در شهر قدس اشغالی را افزایش داده است.  

این رژیم همچنین به تازگی با ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در منطقه «E1» واقع در شرق قدس اشغالی موافقت کرده است. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول