اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عدم اجرای مناسب قانون مالیات بر خانه‌های خالی آسیب‌زاست

نماینده تهران درمجلس گفت: اگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی به خوبی اجرایی نشود ممکن است اثرات آن در بازار زمانبر شود لذا نمایندگان به دنبال نظارت جدی بر اجرای این قانون هستند.

عدم اجرای مناسب قانون مالیات بر خانه‌های خالی آسیب‌زاست

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره التهاب بازار مسکن و مشکلاتی که برای خانوارها در این زمینه ایجاد شده، اظهار داشت: مجلس در این موضوع به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده است و در همین راستا تلاش داریم با ایجاد و تصویب قوانین لازم از سوداگری در بازار مسکن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی افزود: در این طرح تلاش کردیم تا خانه را از حالت سرمایه‌ای خارج کرده و مانع از جولان دلالان در این بازار شویم. 

** مجلس به دنبال افزایش عرضه مسکن است

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تسهیل در ساخت مسکن و ایجاد مشوقات لازم برای ساخت و ساز خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین جهت است بنا داریم از افرادی که به دنبال ساخت و ساز و عرضه خانه هستند حمایت کنیم. 

وی گفت: کمیسیون عمران مجلس با بررسی پیشنهادات کارشناسانه و با مشورت از متخصصین امر بنا دارد عرضه مسکن را افزایش دهد ولی اینکه به سمت مسکن مهر و یا هر عنوان دیگری برویم و یا اینکه از ساخت و ساز فردی در جامعه با تسهیلات بانک‌ها حمایت کنیم از مباحثی است که در این کمیسیون در حال بررسی است. 

**باید بسته‌ای کامل از قوانین حوزه مسکن در مجلس یازدهم مصوب شود

رضاخواه خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین اخذ مالیات از عایدی سرمایه، از مواردی است که می‌تواند مانع سوداگری در بازار مسکن شود هر چند که برخی افراد معتقدند اگر نگاه سودمحور برخی سوداگران در بازار مسکن وجود نداشته باشد امکان دارد که میزان ساخت و ساز خانه در کشور کاهش پیدا کند ولی ما باید بدانیم که باید به سمتی گام برداریم که ساخت و ساز مسکن برای نیازمندان افزایش پیدا کند نه اینکه شرایط برای سوداگران تسهیل شود.

رضاخواه گفت: بایستی قوانینی در مجلس تصویب شود که افراد نیازمند واقعی خانه از نعمت مسکن برخوردار شوند و شرایط را به سمتی هدایت کنیم که خانوارهایی که فاقد مسکن هستند امکان صاحبخانه شدن را داشته باشند، لذا در مجموع باید بسته‌ای کامل از قوانین حوزه مسکن در مجلس یازدهم به منظور رفع سوداگری در بازار مسکن و حمایت از خانوارهای فاقد خانه و خانه‌دار شدن نیازمندان واقعی مصوب کنیم. 

** عدم اجرای مناسب قانون مالیات بر خانه‌های خالی آسیب زاست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت چند ماهی است که در زمینه بازار مسکن فعالیت خود را بیشتر کرده اما مجلس یازدهم بنا دارد تا قوه مجریه را به تحرک بیشتری وادارد ولی نباید انتظار خارق‌العاده ای از دولت داشت چرا که قوه مجریه فرصت زیادی را برای کسب رضایت مردم از دست داده است ولی با این حال مجلس به منظور رفع مشکلات مردم می‌کوشد خدمات دولت به عموم بیشتر شود.

رضاخواه خاطرنشان کرد: اگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی به خوبی اجرایی نشود ممکن است اثرات آن در بازار زمانبر شود لذا به نظرم اجرای این قانون از تصویب آن مهمتر است. به همین دلیل نمایندگان به دنبال نظارت جدی بر اجرای این قانون هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول