اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آمریکا در ۲۲ کشور قاره آفریقا حضور نظامی دارد

گزارشی جدید نشان می‌دهد که نیروهای کماندو آمریکا در ۲۲ کشور قاره آفریقا حضور دارند.

آمریکا در ۲۲ کشور قاره آفریقا حضور نظامی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، منابع خبرگزاری گزارش داده‌اند کماندوهای آمریکایی در ۲۹ کشور قاره آفریقایی فعالیت دارند.

هفته‌نامه Mail&Guardian گزارش داده با این آمار، قاره آفریقا، دومین کانون حضور نیروهای آمریکایی بعد از خاورمیانه است.

راشا تودی نوشته، زمانی که چهار نفر از نظامیان آمریکا در سال ۲۰۱۷ طی یک حمله مخفیانه در نیجر، غرب آفریقا کشته شدند این مسئله برای عده زیادی از جمله کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا مایه شگفتی بود زیرا آنها از حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور آفریقایی با خبر نبودند.  

این هفته‌نامه نوشته اعزام پنهانی سربازان آمریکایی به آفریقا همانند همیشه با قوت دنبال می‌شود و نیروهای کماندو آمریکایی سال گذشته در ۲۲ کشور آفریقایی حضور داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته برخی از این نیرو‌های نظامی در کشور‌های الجزایر، بوتسوانا، بورکینا فاسو، کامرون ، کیپ ورد، چاد، ساحل عاج، جیبوتی، مصر، اتیوپی، غنا، کنیا، لیبی، ماداگاسکار، مالی، موریتانی، نیجر، نیجریه، سنگال، سومالی، تانزانیا و تونس حضور داشتند.

بر اساس این گزارش برخی از این مأموریت‌ها با هدف آموزش نیروهای محلی صورت می‌گیرند در حالی که برخی دیگر شامل نبرد‌های مستقیم هستند.

گزارش این روزنامه در ادامه نوشت، استقرار این نیرو‌ها که ستاد فرماندهی آمریکا در منطقه آفریقا هدف آن را «مشاوره، کمک و همراهی» شناخته، می‌تواند برای نیرو‌های آمریکایی بسیار خطرناک باشد. 

در سال ۲۰۱۷، یک یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در سومالی در حالی که به نیرو‌های داخلی آفریقا طی حمله‌ای علیه یک اردوگاه نظامی کمک می‌کردند، کشته شدند. 

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول